Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020

" Είμαι αρκετή " My Life Motto -Ειρήνη Χέλιου

 

 

Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους, τις επιτυχίες τους, τις αδυναμίες τους, τις αξίες τους, τα εφόδια τους, τις απειλές που συνάντησαν αλλά και το όραμα που είχαν και έχουν.
Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν έστω και λίγο να τσαλακωθούν αλλά και να αναδείξουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά όχι τόσο αψεγάδιαστη!
Δεν μιλάμε για Life Style αλλά για σκέτο Life γιατί πολύ απλά “Τhat ‘s Life “!

Σήμερα έχω την χαρά να φιλοξενώ στο  My Life Motto την ηθοποιό, Θέατροπαιδαγωγό, Ειδική Παιδαγωγό, Εμψυχώτρια και Αρθρογράφο, την Ειρήνη Χέλιου. Η Ειρήνη πιστεύει ότι ο καθένας από εμάς είναι ξεχωριστός και ότι ο κόσμος είναι ομορφότερος όταν ζούμε με αυθεντικότητα και ουσιαστική επικοινωνία!

Όταν γνωριστήκαμε το πρώτο πράγμα  που μου έκανε εντύπωση ήταν το εγκάρδιο χαμόγελο της και η αγάπη της για το «Κίτρινο Τετράδιο» ένα δικό της δημιούργημα που βοηθά πρακτικά και ουσιαστικά  παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.

Σταματώ να μιλώ για εκείνη και αναλαμβάνει την σκυτάλη η ίδια με τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις στο My Life Motto project.

Περιγράψτε μας με δυο λόγια τη σημερινή σας κατάσταση και θέση σας.

Αυτή την περίοδο είμαι περισσότερο χαρούμενη, συνειδητοποιημένη και δημιουργική από ποτέ!

Αν και είμαι πολυπράγμων, η επαγγελματική ενασχόλησή μου τα τελευταία χρόνια είναι κυρίως εστιασμένη στο αυτιστικό άτομο και την μεταξύ μας αποτελεσματική επικοινωνία. Θεμελιώδης άξονας στη δουλειά μου είναι η θετική ενίσχυση και η αποδοχή της μοναδικότητάς του αυτιστικού ατόμου με στόχο την ενδυνάμωση των κοινωνικών του δεξιοτήτων.

Αυτή η προσέγγιση φέρει το όνομα "Το κίτρινο τετράδιο" και γονείς και ειδικοί που το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν κάποιο σεμινάριο μου, ώστε να υιοθετήσουν αυτή την  φιλοσοφία και να εφαρμόσουν συγκεκριμένες πρακτικές.

Παράλληλα, ως θεατροπαιδαγωγός εμψυχώνω ομάδες με διαφορετικές δυναμικές (νευροτυπικοί και μη, ενήλικες και παιδικά κλπ) χρησιμοποιώντας θεατρικές πρακτικές.

Περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις μου μπορεί να αναζητήσει κανείς στην ιστοσελίδα μου www.eirinicheliou.com

Πώς βιώνετε τη σημερινή σας κατάσταση; Ποια είναι τα θέλω σας σε όλα τα επίπεδα της ζωής σας;

Η εξέλιξη είναι υπέρτατη αξία για μένα και είμαι πολύ χαρούμενη που βλέπω τον εαυτό μου να εξελίσσεται σε όλα τα επίπεδα! 

Σε πρακτικό επίπεδο και μέσα από την εργασία μου,  η μέρα μου είναι γεμάτη από δραστηριότητες που αγαπώ και επιλέγω να εμπλέκομαι και που με αυτές αισθάνομαι ότι βάζω και εγώ το λιθαράκι μου για μια ομορφότερη πραγματικότητα όλων μας: είτε πρόκειται για “Το Κίτρινο Τετράδιο”,  είτε για τα θέατροπαιδαγωγικά προγράμματα που επινοώ  και συντονίζω ως εμψυχώτρια. 



Σε προσωπικό επίπεδο, έχω αποφασίσει να ζω με σεβασμό και αγάπη απέναντι στον εαυτό μου και στους άλλους. Πορεύομαι λοιπόν συνειδητά αυτό το δρόμο με εστίαση σε αυτές τις δύο αξίες.

Μέχρι σήμερα ποιο μοττο σας συνόδευε; 

Από μικρή και για πάρα πολλά χρόνια είχα σαν μόττο: "Αν μπορεί ένας, μπορώ και εγώ". Ομολογώ πως υπήρξε εξαιρετικά ενισχυτικό. Έχω επιτύχει πολλά πράγματα ακριβώς επειδή είχα αυτό το mindset. Με ενέπνεαν -και συνεχίζουν να με εμπνέουν- τα success stories ανθρώπων που έκαναν την υπέρβαση και από το ‘αναμενόμενο’ μέτριο βρέθηκαν σε κορυφές. 

Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα την παγίδα που ενυπάρχει σε αυτό το μόττο: Για να κάνω αυτό που εγώ  επιθυμώ, χρειάζεται να έχει προηγηθεί άλλος ένας!!  Τώρα μου ταιριάζει πολύ περισσότερο το: " ΕΙΜΑΙ ΑΡΚΕΤΗ" 

Ποιες ευκαιρίες αξιοποιήσατε στο παρελθόν οι οποίες σας οδήγησαν σε ένα θετικό για εσάς σήμερα αποτέλεσμα;

Ακολούθησα την εσωτερική μου φωνή για όσα επιθυμούσα πάρα πολύ! 

Θεωρώ εξαιρετική ευκαιρία το να μπορείς να (ανα)γνωρίζεις αυτό που κάνει την καρδιά σου να χτυπά δυνατότερα. Κάθε φορά που αισθάνθηκα ισχυρή έλξη για κάτι νέο έκανα τα πάντα για να το ακολουθήσω. Έτσι, μπήκα στη δραματική σχολή πριν καλά καλά κλείσω τα δεκαοκτώ και ως επαγγελματίας ηθοποιός απόλαυσα παραστάσεις και ωραίες συνεργασίες, περιοδείες σε όλη την Ελλάδα, Επίδαυρο  κλπ.  Ως θέατροπαιδαγωγός Εκπαιδευτικού Δράματος ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό μου στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο και εστίασα στο έργο του κορυφαίου στο κλάδο (και μέντορά μου πια)  Chris Cooper.  Όταν ήρθα σε επαφή με τον αυτισμό ως εθελόντρια σε ένα πρόγραμμα κατ’ οίκον στην Αγγλία, η διαφορετικότητα του αυτισμού με κέρδισε. Ο αυτισμός αποτέλεσε μέρος της διατριβής μου και έκτοτε η ζωή μου έχει πάρει άλλη τροχιά.

Ως Ειδική Παιδαγωγός και μέσα από Το Κίτρινο Τετράδιο παρακολουθώ τα παιδιά μου να ανακαλύπτουν τον υπέροχο εαυτό τους και να ανθίζουν… Παίρνω μεγάλη ικανοποίηση από αυτό! Είτε εμψυχώνω ομάδα είτε βρίσκομαι σε συνεδρία ένας προς έναν, αισθάνομαι ότι οι ρόλοι ‘δασκάλου - μαθητή’ συνυπάρχουν ταυτόχρονα. Ωφελούμαστε και εξελισσόμαστε και οι δύο εξίσου. Είναι σπουδαία η συναναστροφή με όλα τα πλάσματα που επωφελούνται από τη λεγόμενη ‘ειδική αγωγή’. Το προτείνω σε όλους.

Με ποιο τρόπο πραγματοποιήσατε μία επιτυχία, αλλαγή που αναγκαστήκατε ή αποφασίσατε οικειοθελώς να κάνετε;

Η αλήθεια είναι ότι κινητήριος δύναμη για να κάνω μία σημαντική αλλαγή έχει υπάρξει στο παρελθόν τόσο η έντονη επιθυμία, όσο και η αγανάκτηση για μια δυσάρεστη κατάσταση. Και στις δύο περιπτώσεις, βιώνω τόσο έντονα την ανάγκη για αλλαγή που αποτελεί πια μονόδρομο! Θα έλεγα λοιπόν ότι η αλλαγή γίνεται στο δευτερόλεπτο αρκεί να μου γίνει συνειδητή η ανάγκη. Οτιδήποτε άλλο μου φαίνεται προδοσία προς τον εαυτό μου οπότε κάνω την αλλαγή αποδεχόμενη το όποιο τίμημα. Άλλωστε το  κόστος (φόβος, ξεβόλεμα, κλπ) είναι λιγότερο από την αυτοπροδοσία.

 

Φυσικά, όσο πιο συνειδητά κάνω αλλαγές επιθυμίας τόσο λιγότερο χρειάζεται να κάνω αλλαγές από αγανάκτηση. 

Ποια πλευρά του εαυτού σας μπορεί να σταθεί εμπόδιο; 

Θα αναφερθώ σε δύο σημεία: Όταν παθιάζομαι γίνομαι έντονη και κάπως ανυπόμονη, πράγμα που ενδέχεται να  τρομάξει τον άλλον!  Η πρότερη τάση μου να βιώνω τα γεγονότα στα άκρα (εξαιρετικά λυπηρό - εξαιρετικά ενθουσιώδες) μου έχει στερήσει τη δυνατότητα για ξεκάθαρη ματιά κάποιας πρόκλησης και των εναλλακτικών της λύσεων .

Ωστόσο, με συνειδητή δουλειά με τον εαυτό μου, αναγνωρίζω τα μοτίβα και τα βιώνω όλο και πιο σπάνια.

 

Ποια θεωρείτε τα δυνατά σημεία του χαρακτήρα σας και πως σας βοήθησαν έως σήμερα ή μπορούν να σας βοηθήσουν μελλοντικά;

Ισχυρή θέληση, εργατικότητα, πίστη στην καλοσύνη και στο δίκαιο, αγάπη για τη ζωή, αυτοπεποίθηση και το χαμόγελό μου! 

Αυτά θα έλεγα ότι είναι τα σημαντικότερα εργαλεία στο βαλιτσάκι μου.

Ποιος είναι ο ιδανικός σας προορισμός; Ποια είναι η Ιθάκη σας;

Η Ιθάκη, ως νησί, αποτελεί έτσι κι αλλιώς ένα αναπόσπαστο κομμάτι της 'προσωπικής' μου Ιθάκης. Έχω ζήσει όλα τα παιδικά μου καλοκαίρια εκεί και κυριολεκτικά τη λατρεύω!

Στην ερώτηση σου απαντώ ότι Ιθάκη μου είναι εκεί που αγαπώ & αγαπιέμαι, που αισθάνομαι δημιουργικά και απολαμβάνω. 

Φανταστείτε ότι έχετε ένα διάλογο με το σοφότερο άτομο που ξέρετε ή που μπορείτε να σκεφτείτε - ποιο μπορεί να είναι αυτό το άτομο και τι θα σας συμβούλευε να κάνετε;

Υπάρχουν πολλές προσωπικότητες που εκτιμώ. Όπως καταλαβαίνεις, με μόττο "αν μπορεί ένας μπορώ και εγώ" αναζήτησα πολλά φωτεινά παραδείγματα στη ζωή μου και τα βρήκα. Νομίζω πως σε έναν διάλογο μαζί μου όλοι θα με προέτρεπαν να ακολουθήσω την εσωτερική μου φωνή, να τιμώ τα όνειρά μου και να ζω στο εδώ και το τώρα.

Πώς βιώσατε το διάστημα της καραντίνας και την κρίση του covid-19;

Συλλογιζόμενη τον κίνδυνο για τις ευπαθείς ομάδες ακολούθησα τα μέτρα με ευλάβεια.

Επιπλέον, μου πρόσφερα τη δυνατότητα της ξεκούρασης και της επανασύνδεσης με το σπιτάκι μου που είχα ξεχάσει πως ήταν από την πολλή δουλειά!!

Αναπροσάρμοσα τους επαγγελματικούς στόχους μου με βάση τις νέες συνθήκες και εργάστηκα για αυτούς με όρεξη.  Έτσι, ήρθαν στην ζωή μου τα webinars με σκοπό να επωφεληθούν γονείς αυτιστικών ατόμων που είχαν πολλή ανάγκη για καθοδήγηση για να μπορέσουν οι ίδιοι να ασχοληθούν  δημιουργικά με τα παιδιά  τους .Το σημαντικότερο βέβαια δώρο που μου έδωσε η συνθήκη ήταν η συνειδητοποίηση του μοναδικού πράγματος που κατέχω και έχει απεριόριστη αξία:  «Έχω μόνο το τώρα». 

Λόγω του Μήνα Οκτωβρίου μήνας πρόληψης του καρκίνου του μαστού  ως γυναίκα ποιο μήνυμα (μοττο ) θα ήθελες να στείλεις στις υπόλοιπες γυναίκες ?

Θα έλεγα ακριβώς αυτά που λέω στον εαυτό μου:

Ζητώ η Θηλυκότητα  Ζητώ η Μοναδικότητα

Ας αγαπήσουμε και ας φροντίσουμε τον εαυτό μας αποδεχόμενες αυτό ακριβώς που είμαστε.

Παραμείνετε αυθεντικές και αγκαλιάστε την μοναδικότητα σας!

Αληθινά τα «συνθήματα ζωής» της Ειρήνης. Εύχομαι να σας πρόσφεραν έμπνευση !

Την ευχαριστώ θερμά για την συμμετοχή  στο νέο μου project My Life Motto

Ακολουθούν και άλλοι αγαπημένοι  φίλοι με δυνατά μηνύματα και μην ξεχνάτε:

Όποιος έχει ένα «γιατί» να ζει μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε «πως».

Στέλλα Ζουλινάκη  

 

Life & Business Coach

Insurance Agent & Coach 

 

Mail:feelcoachingbysz@gmail.com

Join us : https://feelcoaching.blogspot.com/

https://www.facebook.com/FeelCoachingsz/

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και η αναπαραγωγή μέρους  ή ολόκληρης της συνέντευξης χωρίς αναφορά στο blog ως πηγή.

 

 

 

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΕΓΩ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ" MY LIFE MOTTO - ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ

  Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους...