Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

«Όταν δεν έρχονται μόνα τους τα θαύματα, πήγαινε να τα πάρεις εσύ» My Life Motto - Νάνσυ Νενέρογλου

 


Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους, τις επιτυχίες τους, τις αδυναμίες τους, τις αξίες τους, τα εφόδια τους, τις απειλές που συνάντησαν αλλά και το όραμα που είχαν και έχουν.
Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν έστω και λίγο να τσαλακωθούν αλλά και να αναδείξουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά όχι τόσο αψεγάδιαστη!
Δεν μιλάμε για LifeStyle αλλά για σκέτο Life γιατί πολύ απλά “Τhat ‘s Life“!
 

Σήμερα έχω την χαρά να φιλοξενώ μια πολυτάλαντη γυναίκα, μια αγαπημενη νέα φίλη, την ψυχολόγο Νάνσυ Νενέρογλου. Η Νάνσυ είναι επίσης, ιδιοκτήτρια παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου, αρθρογράφος, εθελόντρια και υπεύθυνη ψυχολογικής υποστήριξης Βορείου Ελλάδος του συλλόγου H-MGA (Σύλλογος Μυασθενών Ελλάδος).

Όταν γνωριστήκαμε το πρώτο πράγμα που με εντυπωσίασε ήταν τα εξωτικά χαρακτηριστικά και η  εντυπωσιακή της παρουσία  συζητώντας στην πορεία  μαζί της, ανακάλυψα επίσης και  μια όμορφη ψυχή εσωτερικά, πηγή δύναμης  και παράδειγμα θέλησης.

Σταματώ να μιλώ για εκείνη και αναλαμβάνει την σκυτάλη η ίδια με τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις στο My Life Motto project.

 

Περιγράψτε μας με δυο λόγια  την σημερινή σας κατάσταση  και θέση σας;

Είμαι ψυχολόγος και συνιδρύτρια του παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου ‘Reggio Θεσσαλονίκη’ με προσέγγιση Reggio Emilia. Πριν από 6 χρόνια, ενώσαμε με την αδερφή μου Κατερίνα, τις ειδικότητές μας και τις δυνάμεις μας και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα σχολείο που ονειρεύεται ο κάθε γονιός για το παιδί του.

Το εκπαιδευτικό σύστημα του Reggio Emilia αντιπροσωπεύει μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση προσχολικής ηλικίας. Πρόκειται για ένα «δημοκρατικό» μοντέλο εκπαίδευσης το οποίο υποστηρίζει την ελευθερία και την αυτονομία του παιδιού θέτοντας τον δάσκαλο σε ρόλο συνεργάτη.

Πως βιώνετε την σημερινή σας κατάσταση  ποια είναι τα θέλω σας σε όλα τα επίπεδα της ζωής σας ;

Βασικός μου στόχος καθημερινά είναι να νιώθω ήρεμη κι ευτυχισμένη. Είναι μία ερώτηση που κάνω στον εαυτό μου για κάθε τομέα της ζωής μου. Οι άνθρωποι κάνουν πράγματα στην καθημερινότητά τους νιώθοντας μέσα τους δυστυχισμένοι. Είναι σημαντικό να σεβόμαστε το σώμα μας και την ψυχή μας.

Επιθυμείτε κάτι να αλλάξει ως προς εσάς;

Κάθε μέρα συμβαίνουν αλλαγές στη ζωή μας. Κάθε μέρα δουλεύω με τον εαυτό μου για την καλύτερη διαχείρισή τους. Το παρελθόν μας είναι βάση στην οποία πατάει το ‘εδώ και τώρα’ μας το οποίο χρειάζεται να είναι έτοιμο να βιώσει το κάθε άγνωστο επόμενο δευτερόλεπτο της ζωής μας.

Μέχρι σήμερα ποιο Life Motto σας συνόδευε;

Χρειάζεται να είσαι αν θέλεις να πετύχεις τους στόχους σου. Δεν αρκεί να το κάνεις μόνο. Μέσα από την αυθεντικότητά του ο καθένας εναρμονίζεται με τους ανθρώπους γύρω του και με το περιβάλλον.

Ας υποθέσουμε ότι κατά την διάρκεια της νύχτας συμβαίνει ένα θαύμα που λύνει τις σημερινές  προκλήσεις  σας . Το επόμενο πρωί πως θα αρχίσετε να ανακαλύπτετε ότι μάλλον συνέβη ένα θαύμα ;   Έχω βιώσει το θαύμα στη ζωή μου, όταν από σχεδόν πλήρη παραλυσία σε όλο μου το σώμα που διήρκεσε μερικά χρόνια εξαιτίας ενός νευρολογικού αυτοάνοσου νοσήματος το οποίο κατάφερα και διαχειρίστηκα με επιτυχία, σήμερα καταφέρνω και κάνω τη ζωή που θέλω. «Όταν δεν έρχονται μόνα τους τα θαύματα, πήγαινε να τα πάρεις εσύ». 

Ποιες ευκαιρίες αξιοποιήσατε στο παρελθόν οι οποίες σας οδήγησαν σε ένα θετικό για εσάς σήμερα αποτέλεσμα;

Οτιδήποτε με οδηγεί στο φως, προσπαθώ να το αξιοποιώ στη ζωή μου. Έχω μάθει να επιλέγω το μισογεμάτο ποτήρι και να αγκαλιάζω ότι έρχεται με σεβασμό. 

Με ποιο τρόπο πραγματοποιήσατε  μια επιτυχής αλλαγή που αναγκαστήκατε ή αποφασίσατε οικειοθελώς να κάνετε  ;

Με πίστη και εμπιστοσύνη καταφέρνω να πετυχαίνω τις όποιες αλλαγές αναγκάζομαι ή αποφασίζω να κάνω. Ξεκινώντας πάντα από τον εαυτό μου, έρχεται και η αλλαγή γύρω μου. Με αυτό τον τρόπο έχω καταφέρει να υπερνικήσω μεγάλα εμπόδια μέσα από τις δυσκολίες που αντιμετώπιζα στον τομέα της υγείας μου και να κατακτήσω αρκετούς από τους στόχους μου. Ένας από αυτούς είναι να κάνω πράξη το επάγγελμα που πάντα ονειρευόμουν.

Ποια πλευρά του εαυτού σας μπορεί να σας σταθεί εμπόδιο;

Η έντονη επιθυμία μου να κάνω πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Πολλές φορές οδηγούμαι σε κατάσταση άγχους διαχείρισης χρόνου και αποτελέσματος.

Τι αρνητικό μπορεί να βλέπουν οι άλλοι σε εσάς και ποιες αδυναμίες σας  θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι εξωτερικές απειλές σας;  ; 

«Πάρε τα μάτια μου να δεις τι βλέπω». Ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και τόσο διαφορετικός από τους γύρω του. Μπορεί για έναν άνθρωπο ένα μας χαρακτηριστικό να είναι ελκυστικό και για έναν άλλο ελάττωμα.

Ως αδυναμία :Την έντονη ενσυναίσθησή μου. Για εμένα είναι και δύναμη και αδυναμία κατά περίπτωση.

Πως ξεπεράσατε τα έως τώρα εμπόδια; 

Αρχικά μέσα από τη συμφιλίωση μαζί τους κι έπειτα μέσα από τον οραματισμό. Είναι σημαντικό να αποδέχεσαι ότι έρχεται στη ζωή και να οραματίζεσαι την επόμενη μέρα. Φυσικά και έχω πει αυθόρμητα: «γιατί σ’ εμένα;», όμως το επόμενο λεπτό σκέφτηκα: «γιατί όχι σ’ εσένα και ναι στον οποιοδήποτε άλλο; Σήκω και φτιάξε ένα σχέδιο δράσης προς το φως με ότι έχεις». 

Ποια θεωρείται τα δυνατά σημεία του χαρακτήρα σας και πως σας βοήθησαν έως σήμερα ή μπορούν να σας βοηθήσουν μελλοντικά;

Προσεγγίζω πάντα με ευγένεια και σεβασμό το καθετί σε όλους τους τομείς της ζωής μου. 

Ποιες δεξιότητες σας  μπορείτε να αξιοποιήσετε ώστε να επιτύχετε  αυτό που επιθυμείτε  ;

Την αγάπη μου για ότι κάνω και για ότι θέλω να κατακτήσω. 

Πόση δύναμη διάθετε ;

Νιώθω ότι έχω πηγή δύναμης μέσα μου. Ανακαλύπτεις τη δύναμή σου μέσα από τις δυσκολίες που καλείσαι να αντιμετωπίσεις συνήθως. Όσες φορές κι αν πέσω, ξέρω πως θα σηκωθώ.

Πως θα θέλατε να δείτε τον εαυτό σας  σε μερικά χρόνια από σήμερα ;Τι θα θέλατε να έχετε πετύχει στην επομένη φάση της ζωή σας;

Δε μπορώ να γνωρίζω τι ανάγκες θα έχω σε μερικά χρόνια από σήμερα, σίγουρα επιθυμώ ένα ευτυχισμένο μελλοντικό παρόν τόσο για τον εαυτό μου, όσο και για τους συνανθρώπους μου. Επιθυμώ να ζω σε έναν κόσμο με περισσότερους ευτυχισμένους ανθρώπους. Αν κάνουμε πράξεις για το κοινό καλό όλων, τα όμορφα συναισθήματα πολλαπλασιάζονται.

Ποιος είναι ο ιδανικός σας προορισμός, ποια είναι η Ιθάκη σας;

Η θάλασσα. Με γαληνεύει η θέα της, ο ήχος της. Εκεί ηρεμώ. Εκεί γίνεται η ψυχή μου η Ιθάκη μου.

Φανταστείτε  να είχατε  ένα διάλογο με το σοφότερο άτομο που ξέρετε ή που μπορείτε  να σκεφτείτε   - ποιο μπορεί να είναι αυτό το άτομο  (αν σας έρχεται ως εικόνα ) και  τι θα σας συμβούλευε  να κάνετε ;

Η γιαγιά μου την οποία έχασα πριν μερικά χρόνια. Παρότι ήταν σχεδόν τυφλή, ζούσε. Δεν υπήρχε απλά. Το μεγαλύτερο πρότυπό μου.

Πόσο έτοιμη είστε από την κλίμακα του 1-10 να δεσμευτείτε στον εαυτό σας για δράση με σκοπό  ότι στοχεύετε ; 

Όταν παίρνω την απόφαση δεσμεύομαι πάντα εξ’ ολοκλήρου. Ή όλα ή τίποτα.

Πως νοιώθετε  αυτή την στιγμή; Ευγνωμοσύνη για ότι έχω.

Κλείνοντας μετά από αυτήν την διαδικασία αυτοπαρατήρησης και ανασκόπησης εξακολουθείτε να έχετε το ίδιο Life Μotto  ή σας έρχεται κάποιο νέο αναλογιζόμενη όσα μας εκμυστηρευτήκατε ;

Θέλω μόνο να δώσω μία συμβουλή στον κόσμο «να κάνετε ότι θέλει η ψυχή σας με σεβασμό προς εσάς και προς τους γύρω σας».

Πως βιώσατε το διάστημα της Καραντίνας και την κρίση του Covid 19;

Νιώθω σα να μην το βίωσα. Προσαρμόστηκα πολύ γρήγορα στα νέα δεδομένα, το αποδέχτηκα, το αγκάλιασα, το έκανα μέρος της ζωής μου και πέρασε ανώδυνα και παραγωγικά. Το παν είναι να πάρεις με το μέρος σου το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις και να του βρεις λύσεις.

Mε την νέα συνθήκη του κορωνοϊού αναδύθηκε και κάποιο νέο Life Motto στην ζωή σας; αν ναι ποιο;

«Απέφευγε να αντιδράς όταν είσαι υπό την επήρεια αρνητικών συναισθημάτων». Οι άνθρωποι υπό συνθήκες άγχους, πίεσης, φόβου, λειτουργούν με τρόπο που ούτε οι ίδιοι δεν εγκρίνουν στην πραγματικότητα.

Λόγω του Μήνα Οκτωβρίου μήνα πρόληψης του καρκίνου του μαστού ως γυναίκα ποιο μήνυμα (Motto) θα θέλατε  να στείλετε στις υπόλοιπες γυναίκες ;

«Δεν είσαι μόνη και δεν είσαι η μόνη». Μία μεγάλη αγκαλιά στις γυναίκες που αγωνίστηκαν και τα κατάφεραν και σε εκείνες που αγωνίζονται για να τα καταφέρουν.

Συγκλονιστικά τα «συνθήματα ζωής» που μετέδωσε  η Νάνσυ. Εύχομαι να σας πρόσφεραν έμπνευση και δύναμη  !

Την ευχαριστώ θερμά για την συμμετοχή  στο νέο μου project My Life Motto! Μπορείτε να την ακολουθήσετε : www.letstalkaboutyou.gr

 

Ακολουθούν και άλλοι αγαπημένοι  φίλοι με δυνατά μηνύματα και μην ξεχνάτε:

Όποιος έχει ένα «γιατί» να ζει μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε «πως».


 

 

Στέλλα Ζουλινάκη 

Life & Business Coach

Insurance Agent & Coach 

 

 

Mail:feelcoachingbysz@gmail.com

Join us : https://feelcoaching.blogspot.com/

https://www.facebook.com/FeelCoachingsz/

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και η αναπαραγωγή μέρους  ή ολόκληρης της συνέντευξης χωρίς αναφορά στο blog ως πηγή.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΕΓΩ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ" MY LIFE MOTTO - ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ

  Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους...