Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020

«Η Ευτυχία κρύβεται στα μικρά πράγματα και όχι στα μεγάλα» My Life Motto -Μιχάλης Σαμόλης.

 

Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους, τις επιτυχίες τους, τις αδυναμίες τους, τις αξίες τους, τα εφόδια τους, τις απειλές που συνάντησαν αλλά και το όραμα που είχαν και έχουν.
Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν έστω και λίγο να τσαλακωθούν αλλά και να αναδείξουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά όχι τόσο αψεγάδιαστη!
Δεν μιλάμε για Life Style αλλά για σκέτο Life γιατί πολύ απλά “Τhat ‘s Life “!

Σήμερα έχω την χαρά να φιλοξενώ έναν ιδιαίτερο άνθρωπο, ένα καλό μου φίλο που δίνει καθημερινά  αγώνα επιβίωσης στις σκληρές «αόρατες διαδρομές» της Αθήνας, τον Μιχάλη Σαμόλη.  Ο Μιχάλης το 2013 μετά από μια άτυχη στιγμή (κλοπή του ιδιόκτητου φορτηγού του) μέσα σε λίγους μήνες αναγκάστηκε να βρεθεί στον δρόμο και να αντιμετωπίσει την νέα ζωή ως άστεγος. Πλέον είναι πωλητής δρόμου του περιοδικού "Σχεδία" και εθελοντής με πλούσια δράση στα κοινωνικά δρώμενα, δεν είναι τυχαίο εξάλλου που επιλέχθηκε να μας εκπροσωπήσει ως χώρα στην λαμπαδηδρομία για τους Ολυμπιακούς αγώνες που δυστυχώς λόγω Covid 19 ακυρώθηκε αλλά τιμής ένεκεν του χάρισαν ως αναμνηστικό δώρο την ολυμπιακή δάδα.

Σήμερα ημέρα της ονομαστικής εορτής του, του εύχομαι μέσα από το My Life Motto να συνεχίσει την όλη προσπάθεια που κάνει και να παραμείνει παράδειγμα ότι ακόμα και αναπάντεχα δύσκολα να στα φέρει η ζωή ελπίδα υπάρχει. Χρόνια πολλά αγαπημένε Μιχάλη!

Με τον Μιχάλη γνωριστήκαμε στην πρώτη δράση των Hopeaholics όταν μοιράσαμε παπλώματα στους αστέγους της Αθήνας πριν τέσσερα χρόνια. Έκτοτε έγινε και ο ίδιος εθελοντής στην ομάδα και ξεκίνησε να βοηθά τους άλλους συνανθρώπους μας με ότι ο ίδιος μπορούσε, πρόσφερε εθελοντική εργασία και πολύ χαμόγελο. Σήμερα είμαστε μαζί και στην Mentoria, μια ομάδα ανθρώπων που οραματίζεται την νέα εκπαίδευση εξατομικευμένη, βιωματική και ολιστική που θα εφοδιάζει τους νέους με «μαθήματα ζωής», θα αναδεικνύει τα ταλέντα τους και θα ενισχύει την αυτογνωσία.

Σταματώ να μιλώ για εκείνον  και αναλαμβάνει την σκυτάλη ο ίδιος  με τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις του στο My Life Motto project .

Περιγράψτε μας με δυο  λόγια  την σημερινή σας κατάσταση  και θέση  σας;.

Είμαι άστεγος τα τελευταία 7 χρόνια  . Πλέον φιλοξενούμε στον ξενώνα  του ΚΥΑΔ Κέντρο Υποστήριξης Αστέγων του Δήμου Αθηναίων και πωλητής του περιοδικού δρόμου Σχεδία και οδηγός (ξεναγός) στις περιηγήσεις των «Αόρατων Διαδρομών (μια βόλτα στην σκοτεινή πλευρά της Αθήνας) της Σχεδίας.

Πως βιώνετε την σημερινή σας κατάσταση  ποια είναι τα θέλω σας σε όλα τα επίπεδα της ζωής σας ;

Παρόλα που μένω σε ξενώνα στην Πλατεία Βάθης έχω καταφέρει να χαμογελάω  και τον κυριότερο να μετατρέψω σε παράδεισο μου.

Επιθυμώ να έχω την δυνατότητα να πιώ ένα καφέ ή μια μπύρα με ένα σουβλάκι με τους φίλους μου.

Γιατί τα έχασα όλα αυτά... Μένοντας άστεγος ανακάλυψα ότι πριν ήμουν ευτυχισμένος και δεν το ήξερα.

Επιθυμείτε  κάτι να αλλάξει  ως προς  εσάς ;

Τώρα όχι αλλά αν γύριζα μερικά χρόνια πίσω θα τα άλλαζα όλα.

Μέχρι σήμερα ποιο Life Motto σας συνόδευε;

Η Ευτυχία κρύβεται στα μικρά πράγματα και όχι στα μεγάλα.

Ας υποθέσουμε ότι κατά την διάρκεια της νύχτας συμβαίνει ένα θαύμα που λύνει τις σημερινές  προκλήσεις  σας . Το επόμενο πρωί πως θα αρχίσετε να ανακαλύπτετε ότι μάλλον συνέβη ένα θαύμα ;

Αυτό που θα με συγκινούσε ώστε να νιώθω ότι πράγματι έγινε ένα θαύμα θα ήταν όταν ξυπνήσω να έχω πάρα πολλά χρήματα για να βοηθήσω τους ανθρώπους …Γιατί τώρα καταλαβαίνω αναγνωρίζω που και ποτέ αλλά και πως μπορώ να βοηθήσω.

Ποιες ευκαιρίες αξιοποιήσατε στο παρελθόν οι οποίες σας οδήγησαν σε ένα θετικό για εσάς σήμερα αποτέλεσμα;

Η επαφή μου με την Σχεδία με αυτό το υπέροχο περιοδικό δρόμου πριν από 6 χρόνια είναι η ευκαιρία που μου άλλαξε την ζωή.

Με ποιο τρόπο πραγματοποιήσατε  μια επιτυχής αλλαγή που αναγκαστήκατε ή αποφασίσατε οικειοθελώς να κάνετε  ;

Όταν έμεινα άστεγος άλλαξα απέναντι στην ζωή, πιστεύω ότι έγινα καλύτερος άνθρωπος και διατήρησα την ψυχολογική ακεραιότητα χαρείς στο μεγάλο οργανισμό που λέγεται Κλίμακα (παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας) που ένα ρόλος της είναι να συμπαραστέκεται σε ανθρώπους που βρίσκονται σε αδιέξοδο και να προλαμβάνει την πιθανότητα αυτοκτονιών.

Ποια πλευρά του εαυτού σας μπορεί να σας σταθεί εμπόδιο;

Τώρα πια ΚΑΜΙΑ . Στον παρελθόν, οι επιλογές μου και η εμπιστοσύνη που έδειξα σε ανθρώπους που ήταν δίπλα μου.                                                                      

Τι αρνητικό μπορεί να βλέπουν οι άλλοι σε εσάς ; και ποιες αδυναμίες σας θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι εξωτερικές απειλές σας;  

Το κάπνισμα !

Πλέον δεν έχω καμία αδυναμία για να μπορέσει κάποιοι να το εκμεταλλευτούν.

Πως ξεπεράσατε τα έως τώρα  εμπόδια ;

Με την βοήθεια και την αγάπη του κόσμου που έχω σήμερα δίπλα μου. Πίστη και αγάπη προς την ζωή …η ζωή δεν τελειώνει ποτέ πάρα μόνο όταν κλείσεις τα μάτια σου.

Ποιες δεξιότητες σας  μπορείτε να αξιοποιήσετε ώστε να επιτύχετε  αυτό που επιθυμείτε  ;

Μαθαίνω εύκολα .Οι γνώσεις που έχω τώρα και πολύ σημαντικό βέβαια   η γνώση της Αγγλικής γλώσσας μια και σπούδασα στην Νέα Υόρκη ως φοιτητής στη Ακαδημία της Αεροναυπηγικής.

Πόση δύναμη διάθετε;

Μετά από όλα που έχω περάσει απεριόριστη. Θεωρώ και στην Ζούγκλα στον Αμαζόνιο να με πετάξεις θα επιβιώσω.

Πως θα θέλατε να δείτε τον εαυτό σας  σε μερικά χρόνια από σήμερα ;Τι θα θέλατε να έχετε πετύχει στην επομένη φάση της ζωή σας ;

Εκείνο που θα ήθελα να πετύχω θα ήταν να μην υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί …Δεν ζω το αύριο ούτε αγχώνομαι για το αύριο. Ζω την μέρα, μέρα με την μέρα και το απολαμβάνω γιατί δεν έχω κάνει καμία συμφωνία με τον Θεό .

Φανταστείτε  να  είχατε  ένα διάλογο με το σοφότερο άτομο που ξέρετε ή που μπορείτε  να σκεφτείτε   - ποιο μπορεί να είναι αυτό το άτομο  (αν σας έρχεται ως εικόνα ) και  τι θα σας  συμβούλευε  να κάνετε ;

Με τον Σατγκουρού θα ήθελα να είχα μια ωραία συνομιλία έστω και για μια ώρα . Θα ήθελα να συζητήσουμε τι σημαίνει ζωή και πιθανά να με συμβούλευε: «αν σε γεμίζει αυτό που κάνεις  συνέχισε αυτό που κάνεις».

Πόσο έτοιμος είστε από την κλίμακα του 1-10 να δεσμευτείτε στον εαυτό σας για δράση με σκοπό  ότι στοχεύετε ;  10 φυσικά.


Πως νοιώθετε  αυτή την στιγμή ;

Νιώθω πάρα πολύ ωραία  γιατί μέσα από τις Αόρατες Διαδρομές γνώρισα πολύ κόσμο από Ελλάδα και Εξωτερικό απέκτησα νέους φίλους και παρουσιάζω την άλλη πλευρά της ζωής στην Αθήνα σε όλο τον κόσμο  μέσα από συνεντεύξεις μου σε διεθνή κανάλια και περιοδικά. Βέβαια θα πρέπει να ευχαριστήσω μια ομάδα στην οποία ανήκω  τους Ηopeaholics η οποία απαρτίζεται από εθελοντές και ανθρώπους που αγαπούν την προσωπική ανάπτυξη , κοντά τους έμαθα να εκφράζομαι και να μοιράζομαι την ιστορία μου χωρίς δισταγμό. Απελευθερώθηκα και ένιωσα την επανένταξη μου στην κοινωνία ως ενεργό μέλος.

Πως βιώσατε το διάστημα της Καραντίνας και την κρίση του Covid 19;

Πολύ δύσκολα εγώ δεν μένω σε διαμέρισμα αλλά σε ένα δωμάτιο ενός ξενώνα άστεγων  και η συνθήκη ήταν μια πολύ δύσκολη συνθήκη που δυστυχώς καλούμαστε να την ξαναζήσουμε για δεύτερη φορά.

 

Mε την νέα συνθήκη του κορωνοϊού αναδύθηκε και κάποιο νέο Life Motto στην ζωή σας; αν ναι ποιο;

Το μόνο θετικό που αναγνωρίζω  στην περιπέτεια με τον Covid 19 είναι ότι οι άνθρωποι ξεκίνησαν να σκέφτονται τον διπλανό τους που λόγω της κρίσης έχασε τα πάντα και χρειάζεται βοήθεια.

Με τον πρώτο  εγκλεισμό δέχτηκα βοήθεια από αγνώστους ανθρώπους αλλά και από φίλους μια και την δεδομένη στιγμή το είχα ανάγκη διότι λόγω καραντίνας δεν ήταν εφικτό να πουλήσω τεύχη του περιοδικού "Σχεδία" σε σημαντικά πόστα όπως το μετρό και ο ηλεκτρικός.

Για όσους δεν γνωρίζουν από κάθε τεύχος που κοστίζει 4 ευρώ τα 1,5  ευρώ καθαρά  πηγαίνει στον πωλητή.

Οπότε ως μοττο θα σου πω ότι νιώθω ευγνωμοσύνη για όσους έχω σήμερα δίπλα μου.

Ελπίζω ότι θα τα καταφέρουμε και αυτή την φορά.

Αληθινά και Συγκλονιστικά  τα «συνθήματα ζωής» του Μιχάλη . Εύχομαι να σας πρόσφεραν έμπνευση, δύναμη και αισιοδοξία!

Τον ευχαριστώ θερμά για την συμμετοχή στο project My Life Motto!

Ακολουθούν και άλλοι αγαπημένοι  φίλοι με δυνατά μηνύματα και μην ξεχνάτε:

Όποιος έχει ένα «γιατί» να ζει μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε «πως».

 

Στέλλα Ζουλινάκη 

Life & Business Coach

Insurance Agent & Coach 

Mail:feelcoachingbysz@gmail.com

Join us: 

https://feelcoaching.blogspot.com/

https://www.facebook.com/FeelCoachingsz/

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και η αναπαραγωγή μέρους  ή ολόκληρης της συνέντευξης χωρίς αναφορά στο blog ως πηγή.

Αν σας άρεσε,  παρακαλώ share the link.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΕΓΩ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ" MY LIFE MOTTO - ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ

  Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους...