Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

“It’s not how hard you can hit. It’s how hard you can get hit and keep moving forward” My Life Motto – Λευτέρης Παπαγεωργίου

 


Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους, τις επιτυχίες τους, τις αδυναμίες τους, τις αξίες τους, τα εφόδια τους, τις απειλές που συνάντησαν αλλά και το όραμα που είχαν και έχουν.
Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν έστω και λίγο να τσαλακωθούν αλλά και να αναδείξουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά όχι τόσο αψεγάδιαστη!
Δεν μιλάμε για Life Style αλλά για σκέτο Life γιατί πολύ απλά “Τhat ‘s Life “!

Σήμερα έχω την χαρά να φιλοξενώ ένα άνθρωπο σύμβολο της ηγεσίας, της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, τον συγγραφέα  και Motivational Speaker, τον Λευτέρη Παπαγεωργίου.

Ο Λευτέρης Παπαγεωργίου είναι Πολιτικός Μηχανικός, και CEO της Entranet με έδρα την Ελλάδα, την Φλόριντα των ΗΠΑ και το Λονδίνο.

Είναι ο σχεδιαστής του «έξυπνου σπιτιού του μέλλοντος για τους ηλικιωμένους», που βραβεύτηκε από το πρόγραμμα της ΕΕ: «Wider, the smart home for the elderly».

Κάτω από την καθοδήγησή του η Entranet έχει διακριθεί στα European Business Awards ως Εθνική Πρωταθλήτρια Καινοτομίας 2014-2015, ενώ έχει παραλάβει και τη Σφραγίδα Αριστείας από την Κομισιόν για την έρευνά της.

Είναι καταγεγραμμένος στο Μητρώο Ελλήνων Εφευρετών και κάτοχος αρκετών διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας για τεχνολογίες γύρω από το «έξυπνο σπίτι». Έχει ιδρύσει 17 εταιρίες σε 5 χώρες  μέχρι σήμερα. Έχει πουλήσει τις 8. Είναι συγγραφέας των best sellers: «Startups. Από την ιδέα στην Παγκόσμια Αγορά» και «Startups. Οι πωλήσεις».

Με τον Λευτέρη γνωριστήκαμε στο σωματείο Mentoria  και αμέσως ταυτιστήκαμε με την ιδέα να μπει η επιχειρηματικότητα ως «μάθημα ζωής» στην εκπαίδευση και στα σχολεία. Από την πρώτη στιγμή με εντυπωσίασε το αστείρευτο χιούμορ του, ο αποτελεσματικός τρόπος σκέψης του, η εργατικότητα και η συνέπεια του. Σταματώ να μιλώ για εκείνον  και αναλαμβάνει την σκυτάλη ο ίδιος  με τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις του στο My Life Motto project.

Περιγράψτε μας με δυο  λόγια  την σημερινή σας κατάσταση  και θέση  σας;

Χαμός. Απόλυτη δημιουργία και ενέργεια.

Πως βιώνετε την σημερινή σας κατάσταση  ποια είναι τα θέλω σας σε όλα τα επίπεδα της ζωής σας ;

Το 2014 η Entranet παρουσίασε μια παγκόσμια πρωτοτυπία, το talk2lift. Το πρώτο σύστημα φωνητικού ελέγχου ανελκυστήρα παγκοσμίως. Η αγορά το δέχτηκε χλιαρά. Μετά τα capital controls, τον επόμενο χρόνο, μας απέρριψε τελείως. Δεν μπορούσαμε να εισάγουμε πλακέτες, δεν μπορούσαμε να εξάγουμε προϊόντα. Και η πόρτα έκλεισε.

Λόγω κορονοϊού όμως η αγορά επανήλθε. Και απαιτεί ανέπαφη χρήση στα ασανσέρ.

Μέσα σε λίγους μήνες πήραμε ένα προϊόν από το συρτάρι, το επανασχεδιάσαμε και σήμερα το πουλάμε σε 3 ηπείρους ήδη.

Η σημερινή μου κατάσταση λοιπόν περιγράφεται από αυτό που έγραψα παραπάνω: ‘’ Χαμός. Απόλυτη δημιουργία και ενέργεια’’.

Τα θέλω μου είναι απλά. Και πολύπλοκα ταυτοχρόνως.

Θέλω να είμαι ευτυχισμένος και να κάνω ευτυχισμένους την οικογένεια και τους φίλους μου. Αυτό συμβαίνει όταν κάνω 3 πράγματα.

1.Όταν δημιουργώ.
Γι’ αυτό ξεκίνησα την Entranet.

Στην Entranet έχουμε δημιουργήσει το έξυπνο σπίτι στο οποίο θα ήθελες να ζεις. Το σπίτι που θα κάνει τη ζωή σου καλύτερη, ευκολότερη, πιο χαρούμενη!

2.Όταν προσφέρω.

Γνώσεις, εμπειρίες, χρήματα.

Γι’ αυτό μπήκα στην Mentoria.

Γι’ αυτό έγραψα δύο βιβλία με κανόνες επιχειρηματικότητας και πωλήσεων, βασισμένα στα λάθη που έκανα εγώ. Έγραψα τα βιβλία που θα ήθελα να έχω διαβάσει χρόνια πριν, όταν ξεκινούσα την πορεία μου στις επιχειρήσεις.
Τα συγγραφικά δικαιώματα του πρώτου μου βιβλίου ανήκουν στον Σύλλογο γονέων παιδιών με καρκίνο ‘’Λάμψη’’ (
lampsi.org) ενώ του δεύτερου, στο ίδρυμα ‘’Μέλισσα’’ (stegimelissa.org).

3.Όταν κάνω τον κόσμο γύρω μου χαρούμενο. 

Το χιούμορ και το γέλιο είναι η ασπίδα μας σε αυτό τον κόσμο. Δεν μπορούν όλοι να φτιάξουν μια τέτοια ασπίδα. Αυτοί που μπορούν, ας κάνουν μια, όσο μεγαλύτερη γίνεται. 

 

Ποιες ευκαιρίες αξιοποιήσατε στο παρελθόν οι οποίες σας οδήγησαν σε ένα θετικό για εσάς σήμερα αποτέλεσμα;

Αμέτρητες. Θα αναφερθώ μόνο σε μια που οφείλεται στο γεγονός ότι στα φοιτητικά μου χρόνια δούλευα σε ραδιοφωνικό σταθμό, ως παραγωγός.

Είχα τη δική μου πετυχημένη εκπομπή ενώ στην πορεία έγινα υπεύθυνος προγράμματος και υπεύθυνος διαφημιστικού τμήματος.

Μετά το τέλος των σπουδών μου, στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, ο χρόνος σταμάτησε για 18 μήνες.

Λίγο πριν τελειώσω το στρατό, κατέθεσα ένα βιογραφικό στη μεγαλύτερη εταιρία μονωτικών υλικών στην Ελλάδα που τότε έψαχνε για έναν μηχανικό. Από τα 50 βιογραφικά επέλεξαν εμένα. Γιατί;

Διότι έψαχναν έναν μηχανικό που θα μιλούσε σε άλλους μηχανικούς και πελάτες σε Ελλάδα και εξωτερικό και ήμουν ο μόνος με εμπειρία σε μικρόφωνο.

Μετά από 3 χρόνια, παραιτήθηκα για να ξεκινήσω τη δική μου πορεία στην επιχειρηματικότητα.

Αν δούμε αυτό το γεγονός και μεταφερθούμε 10 χρόνια μετά, θα δούμε πως ιδρύοντας την πρώτη μου startup, την Entranet, ήμουν ήδη έτοιμος να μιλήσω σε πελάτες και επενδυτές, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Με ποιο τρόπο πραγματοποιήσατε  μια επιτυχή αλλαγή που αναγκαστήκατε ή αποφασίσατε οικειοθελώς να κάνετε  ;

Με τον ίδιο τρόπο που έκοψα το τσιγάρο. Άμεσα. Με μια απόφαση.

Το 2008 οι στατιστικές που έπεφταν στα χέρια μου, έδειχναν ότι οι μηχανικοί δεν θα έχουν δουλειά για τα επόμενα 10-20 χρόνια.

Τότε αποφάσισα να αλλάξω καριέρα.

Και μαζί με δύο φίλους, το 2009, ιδρύσαμε την Entranet χρησιμοποιώντας γνώση των αντικειμένων μας.

Εγώ ως πολιτικός μηχανικός και κατασκευαστής γνώριζα καλά τις ανάγκες της σύγχρονης κατοικίας ενώ ο συνεργάτης μου τότε, ηλεκτρολόγος μηχανικός, ήξερε πως να κάνει πράξη το ‘’έξυπνο σπίτι του μέλλοντος’’ που σχεδιάζαμε.

Πάντα ήμουν άνθρωπος της δράσης.

Και πάντα πίστευα ότι η σημαντικότερη διάσταση που ζούμε είναι ο χρόνος.

Έτσι πήρα την απόφαση να αλλάξω καριέρα σε μια νύχτα.

Πως ξεπεράσατε τα έως τώρα  εμπόδια ;

Με επιμονή. Και τσαμπουκά.

Με αυτές τις λέξεις έκλεισα την ομιλία μου στο TEDxChania το 2017. Και κατάλαβα ότι το μήνυμα που ήθελα να περάσω ήταν ξεκάθαρο για όλους.

Ποια θεωρείται τα δυνατά σημεία του χαρακτήρα σας και πως σας  βοήθησαν έως σήμερα ή μπορούν να σας βοηθήσουν μελλοντικά ;

Η οργανωτικότητα, η επιμονή, το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός.

Μέχρι σήμερα ποιο Life Motto σας συνόδευε;

It’s not how hard you can hit. It’s how hard you can get hit and keep moving forward. Thats how winning is done! 

Ας υποθέσουμε ότι κατά την διάρκεια της νύχτας συμβαίνει ένα θαύμα που λύνει τις σημερινές  προκλήσεις  σας.  Το επόμενο πρωί πως θα αρχίσετε να ανακαλύπτετε ότι μάλλον συνέβη ένα θαύμα;

Θα είχα πολλά περισσότερα πράγματα να κάνω. Να επανασχεδιάσω το πλάνο και να καταγράψω συγκεκριμένες κινήσεις. Με λίγα λόγια, αυτό που θα άλλαζε σε ένα ήδη φορτωμένο πρόγραμμα, θα ήταν η ουσία που θα μπορούσε να παραχθεί, η διάθεση που θα έχει αλλάξει προς το καλύτερο και μια έκρηξη ενέργειας  όταν συνειδητοποιούσα όλες τις προοπτικές που ανοίγονται με την  νέα κατάσταση.

Τι αρνητικό μπορεί να βλέπουν οι άλλοι σε εσάς ; και ποιες αδυναμίες σας  θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι εξωτερικές απειλές σας;  

Σε πράγματα που γνωρίζω, τείνω να είμαι απόλυτος.

Ενώ δέχομαι διαφορετικές οπτικές από ανθρώπους με εμπεριστατωμένη γνώση και είμαι απόλυτα ανοιχτός σε απόψεις για πράγματα εκτός του αντικειμένου μου, είμαι αρκετά επίμονος και πεισματάρης σε αυτά που έχουν προκύψει από βιώματα και πράξη. Και αυτό βγαίνει κάποιες φορές άσχημα.

Οπότε συχνά χάνω την ψυχραιμία μου και μαζί με αυτήν το όποιο δίκαιο μπορεί να φέρουν οι απόψεις μου.

Επιθυμείτε  κάτι να αλλάξει  ως προς  εσάς ;

Θα ήθελα να μην παίρνω φωτιά σε κλάσματα δευτερολέπτου. Να μη με ενοχλεί τόσο πολύ η ατεκμηρίωτη, αβάσιμη, ανόητη άποψη που ταυτόχρονα εκφράζεται με βεβαιότητα αυθεντίας. Να μη με επηρεάζει τόσο η άγνοια κάποιων συμπολιτών για τα πάντα πλην του ποδοσφαίρου. Να έδειχνα μεγαλύτερη κατανόηση στην επιθυμία ενός λαού για τηλεσκουπίδια.

Με δυο λόγια θα ήθελα να μη νευριάζω τόσο γρήγορα, τόσο εύκολα.

Πόση δύναμη διάθετε;

Δεν έχω βρει ακόμα την υψηλότερη κορυφή. Ακόμα ανεβαίνω. Όταν φτάσω κάπου θα σου πω.

Πως θα θέλατε να δείτε τον εαυτό σας  σε μερικά χρόνια από σήμερα ;Τι θα θέλατε να έχετε πετύχει στην επομένη φάση της ζωή σας ;

Θα ήθελα να δημιουργώ προϊόντα που θα φτάνουν σε όλες τις γωνίες του πλανήτη. Να διοικώ μια ομάδα ταλαντούχων ανθρώπων που θα χτίζουν μαζί μου, κομμάτι-κομμάτι, αυτό που έχουμε σήμερα σχεδιάσει στην Entranet για το μέλλον.

Ταυτόχρονα θα ήθελα να δημιουργήσω την στέγη κάτω από την οποία νέα παιδιά θα μπορούν να βρίσκουν τα απαραίτητα εργαλεία και την χρηματοδότηση για να πάρουν την ιδέα τους και να την πάνε στην παγκόσμια αγορά.

Θα ήθελα να παίζω μπάσκετ μέχρι τα 80.

Και να τα πίνω με τα φιλαράκια μου μέχρι τα 100.

 

Ποιος είναι ο ιδανικός σας προορισμός, ποια είναι η Ιθάκη σας;

Για μένα δεν υπάρχει προορισμός. Είναι όλα σημεία του ταξιδιού. Η Ιθάκη είναι ενδιάμεσος σταθμός.

Ο θρυλικός πλέον Steve Jobs έλεγε ότι δεν μπορείς να ενώσεις τις κουκίδες από τώρα προς το μέλλον. Κάθε σου βήμα μπορεί να σε στείλει σε διαφορετική πορεία έστω και αν κινείσαι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Μόνο από το τέλος προς την αρχή βγάζει νόημα. Μόνο τότε καταλαβαίνεις τι ρόλο επιτελούσε το κάθε σου βήμα.

Στο τέλος της ημέρας, όλοι μας, μια ιστορία γράφουμε. Τη δική μας.

 

Φανταστείτε  να  είχατε  ένα διάλογο με το σοφότερο άτομο που ξέρετε ή που μπορείτε  να σκεφτείτε   - ποιο μπορεί να είναι αυτό το άτομο  (αν σας έρχεται ως εικόνα ) και  τι θα σας  συμβούλευε  να κάνετε ;

Αν και άθρησκος (όχι άθεος), αν μπορούσα να κάνω ένα ταξίδι στο χρόνο, θα ήθελα να γνωρίσω τον Χριστό.

Πιστεύω – αυτή τη φορά όχι απόλυτα – ότι η μαγεία βρίσκεται μέσα μας. Συμβουλευόμαστε γραπτά ανθρώπων, πριν από 2000 χρόνια,  που δεν γνώριζαν που πηγαίνει ο ήλιος το βράδυ και κοιμάται.

Μέσα στην επιστημονική άγνοιά τους, τι γνώριζαν αυτοί οι άνθρωποι καλύτερα από εμάς;

Τον εαυτό τους. Είχαν σκάψει βαθιά μέσα τους και είχαν βρει φως.

Πράγμα που στις σημερινές συνθήκες υπερφόρτωσης με πληροφορίες και εξελίξεις, είναι απίστευτα δύσκολο.

Η συμβουλή λοιπόν που νομίζω πως θα μου έδινε, είναι ‘’ψάξε μέσα σου’’.

 

Πόσο έτοιμος είστε από την κλίμακα του 1-10 να δεσμευτείτε στον εαυτό σας για δράση με σκοπό  ότι στοχεύετε ;

2385. Τουλάχιστον.

Κλείνοντας μετά από αυτήν την διαδικασία αυτοπαρατήρησης και ανασκόπησης εξακολουθείτε να έχετε το ίδιο Life Μotto   ή σας έρχεται κάποιο νέο αναλογιζόμενος όσα μας εκμυστηρευτήκατε ?

Δεν αλλάζει αυτό. Καλώς ή κακώς, αυτός είμαι.

Συμπληρωματικές ερωτήσεις λόγω Covid -19 :

Πως βιώσατε το διάστημα της Καραντίνας και την κρίση του Covid 19;

Στην πρώτη καραντίνα πέρασα εκπληκτικά.

Ήταν η πρώτη φορά που πέρασα χρόνο με τα παιδιά μου.

Έχω την τύχη να μένω σε ένα κλειστό συγκρότημα 5 κατοικιών, με καλούς γείτονες, αυλή και BBQ. Οπότε δεν μπορώ να έχω παράπονα.

Δεν ξεκίνησε βέβαια έτσι. Στις 20 Φεβρουαρίου ήμουν ομιλητής σε εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, στη Λευκωσία. Μετά την ομιλία, παρουσίασα την Entranet σε κάποιους συμβούλους επενδύσεων με σοβαρό πελατολόγιο ιδιωτών επενδυτών. Με διαβεβαίωσαν ότι θα μιλούσαν σε κάποιους πελάτες τους που δυνητικά θα κάλυπταν όλο το ποσό που αναζητούσαμε για την εταιρία πριν την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο (η Entranet τον περασμένο Νοέμβριο έλαβε την έγκριση εισαγωγής της, στην παράλληλη αγορά της Αμερικής, από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ).

Καταλήξαμε ότι θα παραμέναμε σε επαφή για να κατέβω ξανά στην Κύπρο στα μέσα Μαρτίου. Πράγμα που δεν έγινε ποτέ. Οι επενδυτές δε, είναι ακόμα σε αναμονή για να δουν τι απώλειες θα καταγράψουν τα χαρτοφυλάκιά τους.

Από την άλλη, ο κορονοϊός έφερε την ανάγκη για το talk2lift.

Όπως προ είπα, η επιχειρηματικότητα είναι ταξίδι. Και δημιουργεί μαγικές ιστορίες. Αρκεί να τις προσέξεις.

Mε την νέα συνθήκη του κορωνοϊού αναδύθηκε και κάποιο νέο Life Motto στην ζωή σας; αν ναι ποιο;

Μείνε ανοιχτός. Και προσπάθησε να δεις τα πράγματα από ψηλά. Οι απαντήσεις θα έρθουν από αυτά τα δύο πράγματα.

Δυνατά  και Αληθινά  τα «συνθήματα ζωής» του Λευτέρη. Εύχομαι να σας πρόσφεραν έμπνευση, δύναμη και αισιοδοξία! Για περισσότερη έμπνευση και παρώθηση μπορείτε να τον ακολουθησετε  στο κανάλι του στο YouTube,

https://www.youtube.com/channel/UCOExhrXCpUe6MHykXaLJcmw

Τον ευχαριστώ θερμά για την συμμετοχή στο project My Life Motto!

Ακολουθούν και άλλοι αγαπημένοι  φίλοι με δυνατά μηνύματα και μην ξεχνάτε:

Όποιος έχει ένα «γιατί» να ζει μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε «πως».

 

Στέλλα Ζουλινάκη 

Life & Business Coach

Insurance Agent & Coach 

Mail:feelcoachingbysz@gmail.com

Join us: 

https://feelcoaching.blogspot.com/

https://www.facebook.com/FeelCoachingsz/

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και η αναπαραγωγή μέρους  ή ολόκληρης της συνέντευξης χωρίς αναφορά στο blog ως πηγή.

Αν σας άρεσε,  παρακαλώ share the link.

 

 

 

1 σχόλιο:

"ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΕΓΩ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ" MY LIFE MOTTO - ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ

  Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους...