Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022

"ΑΛΛΑΞΕ ΕΣΥ ΚΑΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΛΟΣ" MY LIFE MOTTO - ΝΑΝΑ ΣΥΓΚΟΥΝΑ

 


Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους, τις επιτυχίες τους, τις αδυναμίες τους, τις αξίες τους, τα εφόδια τους, τις απειλές που συνάντησαν αλλά και το όραμα που είχαν και έχουν.
Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν έστω και λίγο να τσαλακωθούν αλλά και να αναδείξουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά όχι τόσο αψεγάδιαστη!
Δεν μιλάμε για Life Style αλλά για σκέτο Life γιατί πολύ απλά “Τhat ‘s Life “!

Σήμερα έχω την χαρά να φιλοξενώ στο My Life Motto την δικηγόρο, life, mindset coach και nlp practitioner και αγαπημένη φίλη Νανά Συγκούνα.

Η Νανά εργάστηκε για αρκετά χρόνια ως Δικηγόρος. Τα τελευταία 5 χρόνια εργάζεται ως life and mindset coach και nlp practitioner. Είναι  πιστοποιημένη coach και mentor από το διεθνή φορέα coaching “EMCC” global. Και κατέχει Διαπιστευμένο Δίπλωμα στον Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό (ΤΜ) Licensed Practitioner of Neurolinguistic ProgrammingTM (NLP-TM). Κάνει προσωπικές συνεδρίες και group coaching, ομιλίες και σεμινάρια, αρθρογραφεί πάνω σε θέματα Life Coaching. Είναι μέλος του HCA και του HCCMA.

Με τη Νανά γνωριστήκαμε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου ως συνοδοιπόροι γνώσης στην Συμβουλευτική και το Life Coaching, από την πρώτη στιγμή μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωσή η αποφασιστικότητα της και η διάθεση της για εξέλιξη ανάπτυξη χωρίς φόβο αλλαγής ή στροφής καριέρας. Έκτοτε έχει υλοποιήσει αρκετά όνειρα και σχέδια της και μας συντροφεύει με όμορφα άρθρα στο site της https://www.nanasigouna.com/ και με λόγια αφύπνισης για την ζωή και για την γυναικεία φύση στις ομάδες στο facebook Think Out Loud  & Life on life women by Nana Sigouna

Σταματώ να μιλώ για εκείνη και αναλαμβάνει την σκυτάλη η ίδια με τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις στο My Life Motto project.

Περιγράψτε μας με δυο  λόγια  την σημερινή σας κατάσταση  και θέση  σας;.

Είμαι πιστοποιημένη life and mindset coach και nlp practitioner coach. Ύστερα από αρκετά χρόνια στη μάχιμη δικηγορία αποφάσισα ότι ήταν η ώρα για αλλαγή!  Συνειδητοποίησα ότι ο μόνος τρόπος να μπορέσει ο άνθρωπος να προσεγγίσει την ευτυχία και την ισορροπία στη ζωή του, να πετύχει, να έχει καλές σχέσεις με τους γύρω του, είναι να δουλέψει με τον εαυτό του. Και αυτό είναι κάτι που το προσφέρει το life coaching! Το σπούδασα, εκπαιδεύτηκα και αποφάσισα να…μεταλαμπαδεύσω τις γνώσεις μου σε άλλους ανθρώπους!

Σήμερα λοιπόν κάνω ατομικές συνεδρίες coaching, group coaching, ομιλίες σε συλλόγους και σχολεία, αρθρογραφώ.

Πιστεύω πολύ στη δύναμη του νου. Πιστεύω σε μια αναπτυξιακή νοοτροπία. Εξελίσσοντας τον τρόπο σκέψης σου, αλλάζεις πεποιθήσεις, αντιλήψεις, αλλάζεις την πραγματικότητα σου, εξελίσσεις τη ζωή σου όπως εσύ θέλεις και έχεις φανταστεί!  

Πως βιώνετε την σημερινή σας κατάσταση,  ποια είναι τα θέλω σας σε όλα τα επίπεδα της ζωής σας ;

Πάντα φροντίζω να βιώνω με χαρά και δημιουργικότητα κάθε περίοδο της ζωής μου. Το ίδιο κάνω και σήμερα. Με περιέργεια για το αύριο, ευγνωμοσύνη για το τώρα, αξιοποιώντας τις εμπειρίες του παρελθόντος, δημιουργώ και απολαμβάνω τους καρπούς δουλειάς πολλών ετών. Δίπλα μου στήριγμα και δύναμη μου η οικογένεια μου.

Μέσα στις αντικειμενικές δυσκολίες της γενικότερης κατάστασης που βιώνουμε, θωρακίζω τα «θέλω» μου με πίστη και αγάπη, ελπίδα και δράση. «Θέλω» που σχετίζονται με τις ανάγκες μου. Ανάγκη για αγάπη, προσφορά, δημιουργία, επιτυχία, προσωπική ανάπτυξη.

Επιθυμείτε  κάτι να αλλάξει  ως προς  εσάς ;

Πάντα επιθυμώ την εξέλιξη. Η οποιαδήποτε μορφή εξέλιξης οδηγεί σε αλλαγή. Δεν είμαι οπαδός της στασιμότητας όσο όμορφη κι αν είναι. Εξελίσσομαι σημαίνει μαθαίνω, δημιουργώ, βελτιώνομαι, ενδυναμώνομαι, ενεργώ, αλλάζω, ζω!


Μέχρι σήμερα ποιο Life Motto σας συνόδευε;

«Άλλαξε εσύ και θα αλλάξει ο κόσμος όλος». Όλα εξαρτώνται από εσένα. Μόνο αν αλλάξεις τον τρόπο σκέψης σου, τον τρόπο που αντιδράς και αντιμετωπίζεις τα πράγματα, μόνο αν αλλάξεις εσύ, θα αλλάξει το αποτέλεσμα, θα αλλάξει η πραγματικότητα σου, θα αλλάξουν οι άνθρωποι, θα αλλάξουν τα συναισθήματα σου, θα αλλάξει ο κόσμος!

Ας υποθέσουμε ότι κατά την διάρκεια της νύχτας συμβαίνει ένα θαύμα που λύνει τις σημερινές προκλήσεις  σας . Το επόμενο πρωί πως θα αρχίσετε να ανακαλύπτετε ότι μάλλον συνέβη ένα θαύμα ;

Περπατάω στους δρόμους και άνθρωποι αγκαλιάζονται, φιλιούνται, χαμογελούν! Αντικρίζω επιτέλους πρόσωπα! Πρόσωπα χωρίς φόβο, υγιή και χαρούμενα! Ο κορονοϊός νικήθηκε!

Η δοκιμασία της καραντίνας και του κορονοϊού θεωρώ ότι είναι μια μεγάλη πρόκληση. Πρόκληση στις ψυχικές αντοχές, στη δημιουργία νέας επαγγελματικής προσέγγισης, πρόκληση στις ανθρώπινες σχέσεις.

Ποια θεωρείται τα δυνατά σημεία του χαρακτήρα σας και πως σας  βοήθησαν έως σήμερα ή μπορούν να σας βοηθήσουν μελλοντικά ;

Η θετική μου σκέψη η οποία με έχει βοηθήσει να φεύγω γρήγορα από αρνητικές καταστάσεις. Η δημιουργικότητα και η φιλομάθεια μου με έχουν εξελίξει ως επαγγελματία. Οι επικοινωνιακές μου δεξιότητες με έχουν οδηγήσει σε ουσιαστικές διαπροσωπικές σχέσεις.

Ποιες ευκαιρίες αξιοποιήσατε στο παρελθόν οι οποίες σας οδήγησαν σε ένα θετικό για εσάς σήμερα αποτέλεσμα;

Αξιοποίησα κάθε «αποτυχία» μου μετατρέποντας την σε ευκαιρία για εξέλιξη! Η αποτυχία είναι μία ερμηνεία. Έχω επιλέξει να την ερμηνεύω ως ευκαιρία, ως ενδυνάμωση, ως μονοπάτι στο καινούριο.

Με ποιο τρόπο πραγματοποιήσατε μια επιτυχής αλλαγή που αναγκαστήκατε ή αποφασίσατε οικειοθελώς να κάνετε  ;

Με θετική σκέψη για το καινούριο. Με οργανωμένο πλάνο, με στοχευμένα βήματα, με δράση! Όλα εξαρτώνται από εμάς! Όταν εμείς συνειδητοποιήσουμε τι πραγματικά θέλουμε και πάρουμε την απόφαση, τότε εμείς “κινούμε τα νήματα”.

Ποια πλευρά του εαυτού σας μπορεί να σας σταθεί εμπόδιο;                                                                                           

Η ανυπομονησία μου που μπορεί να με οδηγήσει σε βιαστικές και όχι σωστές για εμένα αποφάσεις.

Τι αρνητικό μπορεί να βλέπουν οι άλλοι σε εσάς ; και ποιες αδυναμίες σας  θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι εξωτερικές απειλές σας;  

Έχω δουλέψει πολύ με τον εαυτό μου και έχω εξελίξει αρνητικά μου στοιχεία σε θετικά μέσα από το coaching. Ίσως η υπεραναλυτική μου σκέψη, η οποία με κάνει συνεχώς να αναζητώ ευθύνες πρώτα από εμένα και ύστερα από τους άλλους. 

Οι εξωτερικές απειλές θα μπορούσαν κάλλιστα να εκμεταλλευτούν τη μεγάλη μου ενσυναίσθηση.

Πως ξεπεράσατε τα έως τώρα  εμπόδια ;

Με δράση, επαναπροσδιορισμό πλάνου, βάζοντας νέους στόχους, με θετική σκέψη και αναπλαισίωση γεγονότων. Φυσικά με καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων και δουλεύοντας με τους φόβους μου. Τα εμπόδια υπάρχουν μόνο για να μας βοηθήσουν να μάθουμε καλύτερα τον εαυτό μας, να μας εξελίξουν και να πάμε παρακάτω.


Πόση δύναμη διάθετε;

Τόση ώστε όταν “πέφτω” να ξανασηκώνομαι και να βάζω νέους στόχους και να προχωράω στην επίτευξη τους με ορμή και πάθος. 

 Ποιος είναι ο ιδανικός σας προορισμός, ποια είναι η Ιθάκη σας;

Η Ιθάκη μου, το λιμάνι μου είναι η οικογένεια μου, οι άνθρωποι που αγαπώ και με αγαπούν. Στην κυριολεξία ιδανικός προορισμός για μένα είναι μια γραφική, υπέροχη παραλία, στη Μάνη. Εκεί “φορτίζω τις μπαταρίες μου” με ψυχική ηρεμία και πανέμορφες εικόνες. 

Φανταστείτε  να  είχατε  ένα διάλογο με το σοφότερο άτομο που ξέρετε ή που μπορείτε  να σκεφτείτε   – ποιο μπορεί να είναι αυτό το άτομο  (αν σας έρχεται ως εικόνα ) και  τι θα σας  συμβούλευε  να κάνετε ;

Θα ήθελα πάρα πολύ να τριγυρνώ στην αρχαία αγορά της Αθήνας παρέα με τον Σωκράτη και να συζητάμε. Πιστεύω δε θα με συμβούλευε αλλά μέσα από τις “μαιευτικές” ερωτήσεις του θα καταλάβαινα μόνη μου τι θα έπρεπε να κάνω. Κι αυτό είναι ό,τι καλύτερο γιατί μόνο τότε κάνεις το πραγματικά ταιριαστό και σωστό για εσένα.

 Πόσο έτοιμος είστε από την κλίμακα του 1-10 να δεσμευτείτε στον εαυτό σας για δράση με σκοπό  ότι στοχεύετε ;

10!! Είμαι στον δρόμο του 10 εδώ και πολύ καιρό! Έχω βάλει τους στόχους μου και έχω προχωρήσει σε δράση.

Πως νοιώθετε  αυτή την στιγμή ;

Νιώθω ευγνωμοσύνη! Ευγνωμοσύνη που μου δίνεται η ευκαιρία να πω κάποια πράγματα που πιστεύω, να εκφραστώ, να έρθω σε επαφή με ανθρώπους μέσω αυτής της συνέντευξης. Στέλλα σε ευχαριστώ!

Πως βιώσατε το διάστημα της Καραντίνας και την κρίση του Covid 19;

Ήταν ένα πολύ δημιουργικό και εποικοδομητικό διάστημα. Αυτό φυσικά γιατί καταφέραμε πάνω από όλα να είμαστε καλά. Προχώρησα στη δημιουργία του επαγγελματικού μου site: https://www.nanasigouna.com/ 

Προχώρησα σε group coaching διαδικτυακά και “δούλεψε” πολύ καλά. Γενικότερα βρήκα τρόπους να αναπτυχθώ επαγγελματικά παρά τις δυσκολίες.  Άλλαξα προτεραιότητες  και σταμάτησα να “τρέχω” όλη μέρα. Έβαλα το ποδήλατο στη ζωή μου, κάτι που είχα να κάνω από παιδί. Περπάτησα πολύ και ανακάλυψα υπέροχες γειτονιές ακόμη και δίπλα μου!



Mε την νέα συνθήκη του κορωνοϊούαναδύθηκε και κάποιο νέο Life Motto στην ζωή σας; αν ναι ποιο;

Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, δοκιμαζόμενη σε πολλούς τομείς, όπως όλοι άλλωστε, συνειδητοποίησα ότι: 

“‘Ολα γίνονται και όλα διορθώνονται”! Και το υιοθέτησα ως motto μου. Το επαναφέρω κάθε φορά πια που κάπου δυσκολεύομαι για να μου υπενθυμίσω να μην τα παρατήσω ότι όλα γίνονται και όλα διορθώνονται, αρκεί να θέλεις κάτι πολύ. Θα βρεις νέα μονοπάτια, θα επαναπροσδιοριστείς. Αυτή η φράση κρύβει για μένα έντονη επιθυμία, ευελιξία, προσαρμοστικότητα, θετική σκέψη. Δεξιότητες που οδηγούν στην επιτυχία.

Όμορφα και ελπιδοφόρα τα «συνθήματα ζωής» της Νανάς.

Εύχομαι να σας πρόσφεραν έμπνευση και δημιουργική διάθεση!

Την ευχαριστώ θερμά για την συμμετοχή της στο project My Life Motto! 

Ακολουθούν και άλλοι αγαπημένοι  φίλοι με δυνατά μηνύματα και μην ξεχνάτε:

Όποιος έχει ένα «γιατί» να ζει μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε «πως».

Στέλλα Ζουλινάκη  

Life & Business Coach

Insurance Agent & Coach 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΕΓΩ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ" MY LIFE MOTTO - ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ

  Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους...