Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

«Τα εμπόδια είναι δώρα» My Life Motto – Θεράπων Φάκας

 

Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους, τις επιτυχίες τους, τις αδυναμίες τους, τις αξίες τους, τα εφόδια τους, τις απειλές που συνάντησαν αλλά και το όραμα που είχαν και έχουν.
Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν έστω και λίγο να τσαλακωθούν αλλά και να αναδείξουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά όχι τόσο αψεγάδιαστη!
Δεν μιλάμε για Life Style αλλά για σκέτο Life γιατί πολύ απλά “Τhat ‘s Life “!

Σήμερα το My Life Motto φιλοξενεί τον  αγαπημένο Θεράπων Φάκα, Πρεσβευτή Θετικής Σκέψης και Ενεργείας.

Ο Θεράπων γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, σήμερα ζει στην Ξάνθη. Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο ΔΠΘ και για πολλά χρόνια δραστηριοποιήθηκε στην κατασκευή ιδιωτικών έργων. Πιστεύει ότι κάθε πρόκληση κρύβει και μια ευκαιρία και για αυτό χρησιμοποίησε την κρίση ως έναυσμα για να ακολουθήσει την εσωτερική του «φωνή» και να ασχοληθεί με τον κλάδο της προσωπικής ανάπτυξης. Έχει ολοκληρώσει με επιτυχία το πιστοποιημένο πρόγραμμα Certificated in Coaching του Athens Coaching Institute. Μέσω συνεδριών, εισηγήσεων και σεμιναρίων παρακινεί, εμπνέει και υποστηρίζει άτομα και επιχειρήσεις στην προσπάθεια τους να ανακαλύψουνε τη «φωνή» τους και να πετύχουν τους στόχους τους. Εμπνεύστηκε και παρουσιάζει την εκπομπή #CoachTheDay, την 1η πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή στην Ελλάδα αφιερωμένη στην προσωπική ανάπτυξη καθημερινά 6:00 με 8:00 το πρωί στον star888 fm.gr. Σήμερα μάλιστα έχει και την πρεμιέρα για την νέα σεζόν! 

Αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση είναι ο θετικός τρόπος σκέψης του, το αυθεντικό «Καλημερααααααα» του κάθε πρωί στις 6.00 π.μ. και το πως αντέχει να ξυπνά κάθε μέρα τόσο πρωί (δεν μπορώ να μην σε πειράξω Θεράπων για αυτό).

Σταματώ να μιλώ για εκείνον  και αναλαμβάνει την σκυτάλη ο ίδιος  με τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις του στο My Life Motto project .

Περιγράψτε μας με δυο λόγια  την σημερινή σας κατάσταση  και θέση σας;

Ζω την πιο δημιουργική φάση της ζωής μου, εκείνη που οι καρποί των προσπαθειών μου όλων των προηγούμενων ετών αρχίζουν να ανθίζουν. Όλες εκείνες οι αποφάσεις που φαίνονταν «τρελές» και παράτολμες πλέον σιγά σιγά δικαιώνονται. Καθημερινά ζω το όνειρο μου εμπνέοντας ταυτόχρονα άλλους συνανθρώπους μου να κυνηγήσουν το δικό τους.

Πως βιώνετε την σημερινή σας κατάσταση  ποια είναι τα θέλω σας σε όλα τα επίπεδα της ζωής σας;

Όπως ανέφερα και προηγουμένως ζω την πιο δημιουργική φάση της ζωής μου. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προκλήσεις και ανησυχία για το μέλλον βλέποντας όλα αυτά που συμβαίνουν τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Στο επαγγελματικό επίπεδο θέλω να εδραιώσω αυτά που κάνω μέχρι στιγμής και ταυτοχρόνως να αφουγκραστώ ευκαιρίες που δημιουργούνται μέσα από όλες αυτές τις ανακατατάξεις. Σε οικογενειακό επίπεδο αυτό που θέλω είναι μέσα από το προσωπικό μου ταξίδι να εμπνεύσω τα παιδιά μου έτσι ώστε να πιστέψουν στον εαυτό τους και να ακολουθήσουν τη φωνή τους. Στο προσωπικό επίπεδο θέλω συνεχώς να μαθαίνω καινούργια πράγματα έτσι ώστε να κρατώ τα επίπεδα ενέργειας και δημιουργικότητας μου υψηλά, είναι το καλύτερο αντίδοτο σε οποιαδήποτε κρίση.

Επιθυμείτε κάτι να αλλάξει ως προς εσάς;

Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που πιστεύει ότι τα έχει όλα τακτοποιημένα. Αυτό που θέλω να βελτιώσω είναι την ισορροπία μεταξύ εργασίας και οικογένειας. Κάνοντας κάτι που σου αρέσει και προσπαθώντας να το κτίσεις από το μηδέν είναι σίγουρο ότι θυσιάζεις αρκετά πράγματα από την προσωπική σου ζωή.

 

Ας υποθέσουμε ότι κατά την διάρκεια της νύχτας συμβαίνει ένα θαύμα που λύνει τις σημερινές  προκλήσεις  σας . Το επόμενο πρωί πως θα αρχίσετε να ανακαλύπτετε ότι μάλλον συνέβη ένα θαύμα ;

Η μεγαλύτερη πρόκληση για μένα είναι η ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Αν ξυπνήσω λοιπόν ένα πρωινό και έχω καταφέρει να είμαι 100% παρόν στο ότι κάνω , είτε είναι επαγγελματικό είτε προσωπικό τότε θα καταλάβω ότι έχει γίνει ένα μικρό θαύμα…Μέχρι τότε όμως κάνω ότι μπορώ για να μείνω μόνο με την αναμονή του θαύματος. 

Ποιες ευκαιρίες αξιοποιήσατε στο παρελθόν οι οποίες σας οδήγησαν σε ένα θετικό για εσάς σήμερα αποτέλεσμα;

Επέλεξα, γιατί όλα στη ζωή είναι αποτέλεσμα των επιλογών μας, να πω ναι σε συνεργασίες που ούτε αναγκασμένος ήμουν να πω ναι ούτε κάποιο οικονομικό όφελος είχα, ίσα ίσα έβαζα και λεφτά από την τσέπη μου προκειμένου να μεταβώ στις διάφορες πόλεις που έκανα τις εισηγήσεις μου. Αυτά τα «ΝΑΙ» είχαν όμως αποτέλεσμα σιγά να ενδυναμώνω την εσωτερική μου φωνή και να βρίσκομαι εδώ που είμαι σήμερα.

Με ποιο τρόπο πραγματοποιήσατε  μια επιτυχής αλλαγή που αναγκαστήκατε ή αποφασίσατε οικειοθελώς να κάνετε  ;

Αντιλαμβανόμενος την τεράστια διαφορά μεταξύ του μέσου και του αποτελέσματος που θέλω να πετύχω. Οι περισσότεροι από εμάς επικεντρώνουμε όλη μας την ενέργεια και τη σκέψη στο μέσο, χρήματα, εξοπλισμός, εμπειρία κλπ,  όταν θέλουμε να πετύχουμε κάτι και αν δεν το έχουμε παρατάμε την προσπάθεια. Με αυτό τον τρόπο όμως περιορίζεις την οπτική σου γωνία και τις διαθέσιμες επιλογές σου. Αν όμως επικεντρώσεις την ενέργεια και τη σκέψη σου στο τι θέλω να έχω ως αποτέλεσμα τότε θα ανοιχτούν μπροστά σου «ξαφνικά» επιλογές που ούτε τις είχες φανταστεί. Σαν παράδειγμα θα φέρω μια προσωπική μου ιστορία. Στις 15/1/2018 ξεκίνησα την 1η ραδιοφωνική πρωινή εκπομπή στην Ελλάδα αφιερωμένη στην προσωπική ανάπτυξη. Φέτος τον Ιανουάριο , όταν από εκεί που προσπαθούσαμε να οργανώσουμε τα δεύτερα γενέθλια μας βρεθήκαμε σπίτι χωρίς να φταίμε εμείς δίχως ραδιοφωνικό «σπίτι», χάσαμε τη γη κάτω από τα πόδια μας. Εστιάζοντας όμως όλη μας την ενέργεια στο αποτέλεσμα που θέλαμε να πετύχουμε, δηλαδή να βοηθήσουμε τους άλλους να ξεκινήσουν την ημέρα τους με θετική ενέργεια και διάθεση, αντιληφθήκαμε ότι το ραδιόφωνο δεν ήταν η μοναδική μας επιλογή. Έτσι από τις 17/1/2020 και για 246 συνεχόμενα πρωινά,  κάθε μέρα,  Δευτέρα με Κυριακή, 6:00 η ώρα το πρωί η παρέα του Coach The Day σου δίνει την ενέργεια και την παρακίνηση που χρειάζεσαι για να κερδίσεις την ημέρα σου!

Ποια πλευρά του εαυτού σας μπορεί να σας σταθεί εμπόδιο;

Το γεγονός ότι δεν αντέχω τα «γραφειοκρατικά». Είμαι από τη φύση μου πολύ ενθουσιώδης και παρορμητικός με αποτέλεσμα πολλές φορές να μη λαμβάνω υπόψη μου τις αναγκαίες λεπτομέρειες της διαδικασίας. Όπως λέει και ο αγαπημένος μου Simon Sinek στο «Ξεκινήστε από το ΓΙΑΤΙ», αυτοί που ξεκινούν με το ΓΙΑΤΙ χρειάζονται και κάποιον να τους υποστηρίξει και στο ΤΙ και το ΠΩΣ αλλιώς δεν είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρουν.

Τι αρνητικό μπορεί να βλέπουν οι άλλοι σε εσάς ; Kαι ποιες αδυναμίες σας θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι εξωτερικές απειλές σας;

Λυπάμαι θα σας απογοητεύσω ……

Χαχαχα όχι αστειεύομαι βεβαίως βεβαίως !!!

Απεχθάνομαι τις αντιπαραθέσεις και για αυτό προσπαθώ να λειάνω τις γωνίες και να δώσω δίκιο σε κάθε πλευρά. Αυτό όπως καταλαβαίνεται μπορεί να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από κάποιον όπως επίσης να παρεξηγηθεί από κάποιος άλλους.

Ποια θεωρείται τα δυνατά σημεία του χαρακτήρα σας και πως σας βοήθησαν έως σήμερα ή μπορούν να σας βοηθήσουν μελλοντικά;

Το πάθος μου, η αγάπη μου για την επικοινωνία και την επαφή με τον κόσμο και η δημιουργικότητα μου . Λατρεύω να έρχομαι σε επαφή και να γνωρίζω ανθρώπους καθώς και να δημιουργώ σε συνεργασία με αυτούς. Μέσα λοιπόν από τον κύκλο επιρροής μου , μέσω δηλαδή των επαφών με ανθρώπους που έχουν το ίδιο πάθος για δημιουργία, είμαι εδώ που είμαι σήμερα και με αυτά τα «εργαλεία» θα συνεχίσω να δημιουργώ το μέλλον μου. Ο κύκλος επιρροής παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μας για αυτό πρέπει να διαλέγουμε με προσοχή ποιους θα συμπεριλάβουμε σε αυτόν.

Πόση δύναμη διάθετε;

Πιστεύω ότι όση δύναμη και να διαθέτει κάποιος έχει άλλη τόση, ίσως και περισσότερη κρυμμένη μέσα στην ψυχή του η οποία με τα κατάλληλα ερεθίσματα είναι έτοιμη να αναδειχθεί. Αυτό προσπαθώ καθημερινά να κάνω , να βρω το ερέθισμα που θα ενεργοποιήσει την κρυμμένη μου δύναμη.


Μέχρι σήμερα ποιο Life Motto σας συνόδευε; 

«Τα εμπόδια είναι δώρα» . Όπως εξιστορώ και στην ομιλία μου στο 1o TedX Duth , μέχρι στιγμής στη ζωή μου τα κρίσιμα εμπόδια που μου έχουν παρουσιαστεί , ευτυχώς όχι υγείας, αποδείχθηκαν στην πορεία τα μεγαλύτερα δώρα και οι πιο κρίσιμες «διορθώσει» της πορείας της ζωής μου.

Πως θα θέλατε να δείτε τον εαυτό σας  σε μερικά χρόνια από σήμερα ;Τι θα θέλατε να έχετε πετύχει στην επομένη φάση της ζωή σας;

Θα ήθελα η παρέα που έχει δημιουργηθεί να έχει ξεπεράσει τα σύνορα της Ελλάδας και της Κύπρου επηρεάζοντας έτσι ακόμα περισσότερο κόσμο. Να έχει ξεφύγει από τα πλαίσια της διαδικτυακής παρέας και να έχει μετατραπεί σε μια κοινότητα ανθρώπων που πιστεύουν ότι μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο. Γιατί αν ο καθένας από εμάς αλλάξει τον εαυτό του προς το καλύτερο τότε σιγά σιγά θα αλλάξει και ο κόσμος γύρω μας !

Ποιος είναι ο ιδανικός σας προορισμός, ποια είναι η Ιθάκη σας;

Να μπορώ μέσα από τη δουλειά μου να επηρεάζω θετικά τις ζωές των γύρω μου, είναι κάτι που από μικρός ονειρευόμουνα.

Φανταστείτε  να είχατε  ένα διάλογο με το σοφότερο άτομο που ξέρετε ή που μπορείτε  να σκεφτείτε   - ποιο μπορεί να είναι αυτό το άτομο  (αν σας έρχεται ως εικόνα ) και  τι θα σας συμβούλευε  να κάνετε ;

Από την αρχαιότητα θα ήθελα να έχω τη δυνατότητα να ακούσω και να διδαχθώ από τον Σωκράτη & τον Αριστοτέλη για το πώς να κάνω διάλογο με τους άλλους και να επηρεάζω με την ομιλία μου, ενώ από τους νεότερους θα ήθελα να διδαχθώ από τον μεγάλο Jim Rohn το πώς να αλλάξω τον εαυτό μου προς το καλύτερο (πράγμα το οποίο κάνω γιατί ευτυχώς υπάρχουν ελεύθερα βίντεο του αλλά αν μπορούσα να γυρίσω 20-30 χρόνια πίσω και να τον παρακολουθήσω από κοντά θα ήταν ότι καλύτερο).

Πόσο έτοιμος είστε από την κλίμακα του 1-10 να δεσμευτείτε στον εαυτό σας για δράση με σκοπό  ότι στοχεύετε;

8 με 9 και αυτό γιατί για να πετύχει κάτι πρέπει να θυσιάσεις κάτι άλλο και καταλαβαίνω ότι η επαγγελματική επιτυχία θα έχει ως συνέπεια να «θυσιάσω» χρόνο και στιγμές από την οικογένεια μου.

Πως βιώσατε το διάστημα της Καραντίνας και την κρίση του Covid 19;

Δύσκολα στην αρχή, γιατί με 3 παιδιά κλεισμένος μέσα στο σπίτι (στην Ξάνθη το μεγαλύτερο μέρος της καραντίνας δεν επιτρεπόταν η έξοδος για βόλτα ή γυμναστική ) δεν ήταν και εύκολο. Στη συνέχεια όμως μπορώ να πω ότι μας ένωσε περισσότερο σαν οικογένεια και μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε συζητήσεις τις οποίες υπό άλλες συνθήκες δε θα «προλαβαίναμε».

Mε την νέα συνθήκη του κορωνοϊού αναδύθηκε και κάποιο νέο Life Motto στην ζωή σας; αν ναι ποιο;

Στη ζωή όλα είναι σε ζευγάρι, επιτυχία – αποτυχία , κρίση – ευκαιρία. Να το θυμάσαι αυτό σε όποια πλευρά και αν είσαι !

Θετικά και αισιόδοξα τα μηνύματα ζωής του Θεράπων! Εύχομαι να σας πρόσφεραν έμπνευση! Θα σας παροτρύνω να ακολουθήσετε σε όλα τα social media το Coach The Day για να ξεκινάτε την ημέρα σας με θετική διάθεση!

Τον ευχαριστώ θερμά για την συμμετοχή του στο project My Life Motto!

Ακολουθούν και άλλοι αγαπημένοι  φίλοι με δυνατά μηνύματα και μην ξεχνάτε:

Όποιος έχει ένα «γιατί» να ζει μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε «πως».

Στέλλα Ζουλινάκη  

Life & Business Coach

Insurance Agent & Coach 

Mail:feelcoachingbysz@gmail.com

Join us :https://feelcoaching.blogspot.com/

https://www.facebook.com/FeelCoachingsz/

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και η αναπαραγωγή μέρους  ή ολόκληρης της συνέντευξης χωρίς αναφορά στο blog ως πηγή.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΕΓΩ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ" MY LIFE MOTTO - ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ

  Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους...