Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

"Γνώθι σαυτόν" My life Motto - Ανθή Ψωμιάδου

 


Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους, τις επιτυχίες τους, τις αδυναμίες τους, τις αξίες τους, τα εφόδια τους, τις απειλές που συνάντησαν αλλά και το όραμα που είχαν και έχουν.
Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν έστω και λίγο να τσαλακωθούν αλλά και να αναδείξουν μια πιο ανθρώπινη πλευρά όχι τόσο αψεγάδιαστη!
Δεν μιλάμε για Life Style αλλά για σκέτο Life γιατί πολύ απλά “Τhat ‘s Life “!

Σήμερα έχω την χαρά να φιλοξενώ στο My Life Motto την αγαπημένη φίλη και συνοδοιπόρο στην γνώση την Life Coach, αρθρογράφο και συγγραφέα Ανθή Ψωμιάδου.

Η ίδια ισχυρίζεται ότι δεν είναι αυτά αλλά ότι απλώς κάνει αυτά και άλλα ακόμα, που όλα διέπονται από ένα πράγμα· την ανάγκη να γνωρίσει πραγματικά και να δει ξεκάθαρα την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση και συμπεριφορά στην ουσία της. Έχει σπουδάσει  Life Coaching και Συμβουλευτική. Έχει επιμορφωθεί στην Αναλυτική Γραφολογία, την Εγκληματολογία, την  Ανακριτική και την Δημιουργική Γραφή.

Πριν τη στροφή στην αποκλειστική ενασχόληση με το Life-coaching, είχε διαγράψει μια 12ετή πορεία ως επικεφαλής δικτύου πωλητών στον κλάδο της διατροφής .Έχει πραγματοποιήσει αρκετές  Εκθέσεις/ Expo με θέμα το «Ευ ζην» σε Ελλάδα και Κύπρο.

Κείμενά της δημοσιεύονται σε ελληνικές και αγγλόφωνες ιστοσελίδες, με κυριότερη το Medium.com, ενώ έχει γράψει βιβλία, e-books και self-coaching e-booklets, κάποια από τα οποία, διατίθενται διαδικτυακά. Η επόμενη έκδοση που αναμένεται είναι μια συλλογή από αγγλόφωνα ποιήματά της.(Περισσότερες πληροφορίες, βρίσκετε εδώ:  www.psomiadouanthi.com ).

Την Ανθή είχα την χαρά να την γνωρίσω κατά την διάρκεια των σπουδών μου στο Life Coaching και να εργαστούμε παρέα στην πρακτική μας. Από την πρώτη στιγμή που την γνώρισα,  θαύμασα τον συνδυασμό δυναμισμού και τρυφερότητας κάτι που προσωπικά με αγγίζει πολύ και θεωρώ δύσκολο συνδυασμό…στην πορεία θαύμασα  την γραφή της και την υπέροχη φωνή της στα εξαιρετικά  επεισόδια -«πτήσεις» στο podcast της ! Μπορείτε να τα ακούσετε εδώ:
Podcast.

Σταματώ να μιλώ για εκείνη και αναλαμβάνει την σκυτάλη η ίδια με τις ενδιαφέρουσες απαντήσεις στο My Life Motto project.

Περιγράψτε μας με δυο  λόγια  τη σημερινή σας κατάσταση  και θέση  σας.

Η κατάσταση είναι όπως όλες τις χρονικές περιόδους. Έχει συμβάντα που είναι εντός της ζώνης άνεσής μου και προκλήσεις που είναι εκτός αυτής. Δεν βλέπω ως ναρκοπέδια τα εδάφη εκτός ζώνης άνεσης. Βαδίζω και εκεί. Νιώθω πιο ελεύθερη έτσι.
Η θέση μου είναι να δρω έχοντας όσο το δυνατόν περισσότερη επίγνωση του τι συμβαίνει στο εσωτερικό μου πεδίο και να μην κλονίζουν εύκολα οι εξωτερικές συνθήκες την κατάσταση που επικρατεί μέσα μου.

Ο χρόνος μου, πέρα από την ενασχόληση με τον γιο μου (έναν από τους μεγαλύτερους δασκάλους μου), μοιράζεται στο life coaching, με one-to-one συνεδρίες, τη συγγραφή και τον κλάδο της Εγκληματολογίας, καθώς με ενδιαφέρει πολύ το criminal profiling και γενικότερα η ανθρώπινη συμπεριφορά. Αυτό τον καιρό, ετοιμάζεται για έκδοση μια συλλογή με ποιήματα που έχω γράψει στα Αγγλικά. Γράφω κυρίως στο Medium.com και στο site μου. Ενίοτε και σε δύο ακόμα ιστοσελίδες.

Πώς βιώνετε τη σημερινή σας κατάσταση;  Ποια είναι τα «θέλω» σας σε όλα τα επίπεδα της ζωής σας ;

Τη βιώνω όσο το δυνατόν περισσότερο παρούσα και συνειδητά μέσα σε αυτήν. Όσα συμβαίνουν ή θα συμβούν εξωτερικά δεν μπορώ να τα ελέγξω. Μπορώ όμως σίγουρα να εργάζομαι έτσι εσωτερικά ώστε να είμαι όλο και πιο ικανή να ελέγξω το πώς θα επιδράσουν μέσα μου όσα συμβαίνουν εκτός.

Το κεντρικό μου «θέλω» στη ζωή, είναι να συμπλέω μαζί της, σε επαφή με το κάθε «τώρα». Μου έχει αποδειχθεί ότι αυτό «ξεκλειδώνει» ικανότητες για εξεύρεση λύσεων και αποτελεσματική διαχείριση καταστάσεων σε όλους τους τομείς.

Σχεδιάζω μόνο το αμέσως επόμενο βήμα/ στάδιο. Φυσικά έχω έναν γενικό σκοπό, επιμέρους στόχους και δράση για να εξυπηρετούνται πρακτικά θέματα, να είμαι εντάξει στις ευθύνες μου, κ.λπ αλλά δεν ζω κουρδισμένη συνέχεια για ένα «μέλλον» γιατί όταν το έκανα αυτό, αποσυνδεόμουν από τον εαυτό μου. Ομοίως και όταν ήμουν προσκολλημένη στο παρελθόν. Όσο περισσότερο συντονίζομαι με το κάθε παρόν, τόσο πιο σταθερό νιώθω τον εσωτερικό μου άξονα.


Επιθυμείτε  κάτι να αλλάξει  ως προς  εσάς ;

Οι αλλαγές πρώτης προτεραιότητας, σχετίζονται με το εσωτερικό πεδίο. Αυτές μετά, επιδρούν και στο εξωτερικό.

Κάποια σε αυτό τον αγώνα έχουν κατακτηθεί, άλλα δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα και σε κάθε κλείσιμο κύκλου, επιλέγω για λίγο μείωση ρυθμών και «σιωπή», ώστε να μεστώσουν μέσα μου οι όποιες απαντήσεις αποκαλύφθηκαν και μετά συνεχίζω με το νέο περιεχόμενό μου.

Μέχρι σήμερα ποιο Life Motto σας συνόδευε;

«Γνώθι σαυτόν».

Ας υποθέσουμε ότι κατά την διάρκεια της νύχτας συμβαίνει ένα θαύμα που λύνει τις σημερινές  προκλήσεις  σας . Το επόμενο πρωί πώς θα αρχίσετε να ανακαλύπτετε ότι μάλλον συνέβη ένα θαύμα ;

Αν υποθέσουμε ότι ξυπνάω αύριο και έχει συμβεί π.χ. το γνώθι σαυτόν στο σύνολό του, θα μιλά το βίωμα από μόνο του. Θα είναι εμπειρία. Η ίδια η κατάσταση αυτού που θα έχει συντελεστεί, θα είναι το σημάδι ότι έχει επιτελεστεί το «θαύμα». Θα είμαι σιωπηλή περί αυτού. Δεν θα νιώθω την ανάγκη να το σκέφτομαι. Έτσι θα το καταλάβω μάλλον.

Ποιες ευκαιρίες αξιοποιήσατε στο παρελθόν οι οποίες σας οδήγησαν σε ένα θετικό για εσάς σήμερα αποτέλεσμα;

Οι πιο σημαντικές ευκαιρίες ήταν εκείνες που -εκ πρώτης όψεως- έμοιαζαν με ήττες. Η εσωτερική και εξωτερική μου δράση ενόσω τις διαχειριζόμουν, με έκαναν εν τέλει πιο αποτελεσματική από ό,τι ήμουν πριν. Ο μόχθος για τη διαχείριση μιας δυσκολίας, είναι μεταμορφωτικός. Ειδικά αν παρακολουθείς εαυτόν στη διάρκειά του.
Έχοντας αυτή τη νοοτροπία, θεωρώ θετικά όσα αποτελέσματα έφεραν στη διάρκεια της προσπάθειας εξέλιξη και διεύρυνση της αντίληψής μου για τον εαυτό μου και τη ζωή, ακόμα και αν το αποτέλεσμα δεν ήταν φαινομενικά η κοινώς εννοούμενη «νίκη».  Έτσι αντιλαμβάνομαι βιωματικά «οι Ιθάκες τι σημαίνουν».



Με ποιο τρόπο πραγματοποιήσατε  μια επιτυχή διαχείριση αλλαγής που αναγκαστήκατε ή αποφασίσατε οικειοθελώς να κάνετε  ;

Στις αλλαγές, βλέπω όλο το πλάνο αυτού που συμβαίνει και δεν εστιάζω μόνο στα λεγόμενα αρνητικά, θυμάμαι τον Σκοπό μου, υποδέχομαι τη νέα κατάσταση ως μία ακόμα αρχή μετά από ένα τέλος που προηγήθηκε, αναλαμβάνω την ευθύνη των πράξεων μου.
Κυρίως, προσπαθώ να χρησιμοποιώ όλα τα εργαλεία μου: Σκέψη, συναίσθημα, διαίσθηση, αίσθηση. «Ρωτάω» και τα τέσσερα στοιχεία πώς βλέπουν την εκάστοτε κατάσταση και μετά καταλήγω στο ποια είναι η κατάλληλη ανταπόκριση. Η πιο ευρεία οπτική, μού δίνει διαύγεια.

Ποια πλευρά του εαυτού σας μπορεί να σας σταθεί εμπόδιο;   

Δυνητικά, όλες οι πλευρές του! Αυτός δεν είναι ο δυσκολότερος αντίπαλος του ατόμου; Ο εαυτός του.

Δεν είναι τόσο εύκολο όμως πια να μου σταθώ εμπόδιο. Είναι πολύ περισσότερες οι φορές που έχω  μια ευθεία, ειλικρινή στάση απέναντί μου από εκείνες που εθελοτυφλώ και με σαμποτάρω. Η διαρκής αυτοπαρατήρηση και η επίγνωση του πώς δρω, είναι από μόνη της ένα αντίδοτο στην εθελοτυφλία, ακριβώς επειδή δεν «φοβάται» να μου πει πότε εθελοτυφλώ!

Τι αρνητικό μπορεί να βλέπουν οι άλλοι σε εσάς ; και ποιες αδυναμίες σας  θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι εξωτερικές απειλές σας;

Τα πιο συνηθισμένα που έχω ακούσει για μένα ως αρνητικά είναι η μοναχικότητά μου, το ότι κάνω αναλυτικές και λεπτομερείς περιγραφές όταν μιλώ και ότι δεν κάνω συχνά τηλεφωνικές κλήσεις και βιντεο-κλήσεις.

Οι εξωτερικές απειλές είναι όσα «κουμπώνουν» σε εκείνα που ακόμα δεν έχω επιλύσει μέσα μου. Οπότε, εν τέλει, εγώ είμαι η μόνη πιθανή απειλή μου.

Πώς ξεπεράσατε τα έως τώρα  εμπόδια ;

Για πολλά χρόνια, τα εμπόδια τα ξεπερνούσα σε μεγάλο βαθμό από κεκτημένη ταχύτητα. Είχα μάθει από μικρή να μπαίνω στη μάχη, προσκολλημένη στην ταμπέλα της αγωνίστριας. Η προσκόλληση σε ταμπέλες όμως είναι πάντα μια υποδούλωση σε αυτές. Ακόμα και όταν πρόκειται για μία -κατά γενική ομολογία- «θετική» ταμπέλα.
Παραμένω άτομο με «αγωνιστικότητα» αλλά επιλέγω συνειδητά πια τους λόγους, το «πότε», το «πώς» αποφασίζω να δράσω.

Επίσης, όταν αντικρίζω τα εμπόδια εστιάζω σε εμένα και όχι σε αυτά. Αντί για το «τι κακό είναι αυτό που με βρήκε», διερωτώμαι «εγώ πόσο μπορώ να διευρυνθώ πηδώντας αυτό το εμπόδιο»;

Ποια θεωρείτε τα δυνατά σημεία του χαρακτήρα σας και πώς σας βοήθησαν έως σήμερα ή μπορούν να σας βοηθήσουν μελλοντικά ;

Εν μέρει έχω απαντήσει σε αυτό σε προηγούμενες ερωτήσεις. Θα συμπλήρωνα εδώ το ότι επειδή όλα έχουν κέρδος και κόστος, στις επιλογές μου δεν γκρινιάζω όταν έρχεται η ώρα να …πληρώσω τον λογαριασμό.

Ποιες δεξιότητες σας  μπορείτε να αξιοποιήσετε ώστε να επιτύχετε  αυτό που επιθυμείτε  ;  

Τη μία από την οποία επηρεάζονται όλες οι υπόλοιπες δεξιότητές μου: Την άγρυπνη αυτοπαρατήρηση για όσο το δυνατόν περισσότερη επίγνωση του τι συμβαίνει εντός μου, πώς δρω εντός και εκτός και γιατί.


Πόση δύναμη διαθέτετε ;

Όση και όλοι οι άνθρωποι. Απεριόριστη. Αυτό που αλλάζει στον καθένα, είναι ο βαθμός συνειδητοποίησης αυτής της δύναμης, ο βαθμός ικανότητας χειρισμού της, το κίνητρο καθενός και πού την κατευθύνει.

Έχει σημειωθεί λοιπόν αύξηση της συνειδητοποίησης της δύναμής μου. Στο παρόν στάδιο εκδηλώνεται προφανώς τόση όση πιστεύω μέσα μου ότι μπορώ να χειριστώ με βάση αυτό που αντιλαμβάνομαι ότι είμαι τώρα.

Πώς θα θέλατε να δείτε τον εαυτό σας  σε μερικά χρόνια από σήμερα ;Τι θα θέλατε να έχετε πετύχει στην επομένη φάση της ζωή σας ;

Να είμαι πιο κοντά στο γνώθι σαυτόν. Αυτό επιδρά σε όλα τα άλλα.

Ποιος είναι ο ιδανικός σας προορισμός, ποια είναι η Ιθάκη σας;

Το σημείο από όπου ξεκίνησα και έχω «ξεχάσει», που έχει καλυφθεί· το γνώθι σαυτόν.

Φανταστείτε  να  είχατε  ένα διάλογο με το σοφότερο άτομο που ξέρετε ή που μπορείτε  να σκεφτείτε   – ποιο μπορεί να είναι αυτό το άτομο  (αν σας έρχεται ως εικόνα ) και  τι θα σας  συμβούλευε να κάνετε ;

Θα είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει ότι το κλειδί της ελευθερίας καθενός το κρατά ο ίδιος του ο εαυτός.
Γι’ αυτό και στη συζήτηση δεν θα συμβούλευε. Θα χρησιμοποιούσε τη μαιευτική μέθοδο του Σωκράτη ή κάτι παραπλήσιο.

Πόσο έτοιμη είστε από την κλίμακα του 1-10 να δεσμευτείτε στον εαυτό σας για δράση με σκοπό  ό,τι στοχεύετε ;

10

Πώς νιώθετε αυτή τη στιγμή ;

Νιώθω πραγματικά παρούσα. Έχω επίγνωση του τι συμβαίνει μέσα μου καθώς απαντώ σε αυτή την ερώτηση της συνέντευξης.

Κλείνοντας μετά από αυτή τη διαδικασία αυτοπαρατήρησης και ανασκόπησης, εξακολουθείτε να έχετε το ίδιο Life Μotto   ή σας έρχεται κάποιο νέο αναλογιζόμενος όσα μας εκμυστηρευτήκατε ; 

Το «γνώθι σαυτόν» παραμένειΣυνοδεύεται τώρα και από το «μηδέν άγαν».

Ειλικρινή και δυνατά τα μηνύματα ζωής της Ανθής

Εύχομαι να σας πρόσφεραν έμπνευση και δύναμη !

Την ευχαριστώ θερμά για την συμμετοχή της στο project My Life Motto!

Ακολουθούν και άλλοι αγαπημένοι  φίλοι με δυνατά μηνύματα και μην ξεχνάτε:

Όποιος έχει ένα «γιατί» να ζει μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε «πως».

Στέλλα Ζουλινάκη  

Life & Business Coach

Insurance Agent & Coach 



Αν σας άρεσε,  παρακαλώ share the link.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΕΓΩ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ" MY LIFE MOTTO - ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ

  Το «Μy Life Motto» ως project  περιλαμβάνει μια σειρά συνεντεύξεων, εξομολογήσεων από ανθρώπους που θέλουν να μοιραστούν την διαδρομή τους...